چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
کمک‌های ویژه پنگوئن به کتابخانه‌های عمومی آمریکا

انتشارات پنگوئن اعلام کرده است که در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی تسهیلاتی برای کتابخانه‌ها در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشرزویکلی، انتشارات پنگوئن اعلام کرده است که در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی تسهیلاتی برای کتابخانه‌ها در نظر گرفته است که تا پایان سال جاری می‌توانند با استفاده از آن کتاب‌های الکترونیک و صوتی را با قیمت‌ها و شرایط مناسبت‌تری تهیه کنند.
 
پیش از این انتشارات معتبر آمریکایی شرایط در ماه مارس سال جاری شرایط ویژه‌ای برای خرید کتاب‌های الکترونیک برای کتابخانه‌های عمومی در این کشور ایجاد کرده بود تا بتوانند کتاب‌های الکترونیک و صوتی را در اختیار کاربران خود قرار دهند.
 
مسئولان انتشارات پنگوئن که یکی از پنج ناشر بزرگ آمریکا محسوب می‌شود، اعلام کرده‌اند تا 31 دسامبر سال جاری قرارداد تهیه کتاب‌های الکترونیک و صوتی خود را با کتابخانه‌های عمومی تمدید خواهد کرد. «اسکیپ دای» مسئول بخش کتاب‌های الکترونیک انتشارات پنگوئن گفت: این انتشارات تمام مسئولیت خود را در قبال تهیه کتاب برای کتابخانه‌ها و به طور مخصوص دانش‌آموزان و دانشجویان انجام می‌دهد که اغلب مشتری‌های کتابخانه‌ها را تشکیل می‌دهند.
 
طبق اعلامیه انتشارات پنگوئن حدود 50درصد تخفیف برای تهیه کتاب‌های الکترونیک و صوتی به کتابخانه‌ها در یک دوره موقت در نظر گرفته شده است. در طرح جدید انتشارات پنگوئن مدارس و شرکت‌های تولیدکننده کتاب صوتی نیز می‌توانند از تسهیلات ویژه این انتشارات بهره‌مند شوند.
 
پروژه تسهیلات ویژه پنگوئن برای کتابخانه و مدارس در اصل از ماه مارس شروع است ولی قرار بود به زودی پایان یابد که مسئولان این انتشارات آن را تا پایان سال تمدید کردند. طبق آمارهای ارائه شده تا کنون 25هزار درخواست رسمی برای شرکت در این برنامه از سوی کتابخانه‌ها و مدارس در سایت پنگوئن ثبت شده است.
 
بسیاری از کتابخانه‌های عمومی در آمریکا با توجه به کاهش بودجه‌شان در چند سال اخیر از این طرح پنگوئن استقبال کردند. بسیاری از کتابخانه‌های عمومی در آمریکا به علت کاهش بودجه‌های دولت در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها