جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
وقتی با موبایل به نمایشگاه کتاب می‌روید/ برگزاری نمایشگاه برای فروش کتاب ضروری است

نمایشگاه بین‌المللی بوگاتا در کلمبیا با وبسایت ویژه خود، در کنار دیگر کانال‌های دیجیتالی امسال به صورت مجازی برگزار شد. گفتنی است دیجیتالی و مجازی بودن برگزاری این نمایشگاه، به صنعت نشر این کشور کمک کرده است بیشتر از هر زمان دیگری تعاملات گسترده‌تری برقرار شود.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از فوربز؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب بوگاتا در کشور کلمبیا به جرگه دیگر نمایشگاه‌های مجازی در دنیا پیوست. طبق گزارش این سایت خبری-تحلیلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب بوگاتا در سال 2020 بین‌المللی‌تر هم شد. در واقع رویدادی مجازی برای تمام مردم جهان که دارای اینترنت هستند تدارک دیده شد.
 
نمایشگاه بین‌المللی کتاب بوگاتا در کلمبیا که به اختصار FILBO خوانده می‌شود جزو معدود نمایشگاه‌های کتابی است که در سال 2020 رویداد خود را به صورت مجازی برگزار کرد. نمایشگاه کتاب لندن و بولونیا به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است اما بوگاتا به شکلی متفاوت‌تر اما مجازی کناب‌ها را به نمایش گذاشت.
 
این رویداد در سال گذشته به مدت سیزده روز، 605 هزار بازدیدکننده داشت که با حضور 1993 ناشر برگزار شده بود.
 
گفتنی است در سال جاری این نمایشگاه با وبسایت ویژه خود و در کنار دیگر کانال‌های دیجیتالی به فعالیتش ادامه داد. غرفه‌داران رویدادهای برنامه‌ریزی شده خود را در این سایت به اطلاع و نمایش گذاشتند و ویترین دیجیتالی برای کاتالوگ‌ها و اخبار در دسترس کاربران قرار گرفت.
 

 
مخاطبان اصلی این نمایشگاه، کودکان و نوجوانان، بزرگسالان و متخصصان صنایع بودند که می‌توانستند از این نمایشگاه بازدید کنند و رویدادهای را به صورت پخش زنده در صفحات تلفن هوشمند خود ببینند.
 
علاوه بر اجرای پنل‌ها و بحث‌ها، در این نمایشگاه هفت باشگاه مجازی خواندن برگزار شد که هر نشست این باشگاه‌ها، چهار جلسه را شامل می‌شد. ساندرا پولیدو اوره، مدیر نمایشگاه می‌گوید؛ «نمایشگاه بین‌المللی بوگاتا همواره  فرصتی برای تعاملات و گفت‌گوها بوده است و ما نمی‌خواستیم این فرصت را از دست بدهیم.»
 
برگزاری نمایشگاه برای فروش کتاب ضروری است
یکی دیگر اهدافی که باعث شد تا این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شود تلاش برای حفظ میزان فروش کتاب در دوران بحران کرونا بود. سال گذشته 9 هزار جلد کتاب به فروش رسید که نزدیک به 6.616.000 دلار درآمد حاصل شد.
 
اوره می‌گوید؛ «برگزاری نمایشگاه کتاب برای صنعت نشر مهم است و ما می‌خواهیم دری را برای مردم باز کنیم تا بتوانند کتاب را به صورت آنلاین یا از طریق صفحه وب خریداری کنند. بدون شک، FILBo در کلمبیا ، 33 سال است که به عنوان یک فرصت تبلیغاتی برای مطالعه و انتشار کتاب در نظر گرفته می‌شود، همچنین برای رشد صنعت نشر اساسی است.»
 
به نوعی، فرمت دیجیتال به این نمایشگاه  FILBo کمک می‌کند حتی بیشتر از هر زمان دیگری تعاملات بیشتری برقرار شود؛ حتی اگر به صورت مجازی برگزار شود.
 
این مدیر مسئول در کلمبیا معتقد است؛ «بستر فناورانه این نمایشگاه به گونه‌ای بود که بازدیکنندگان می‌توانستند با یکدیگر به بحث و تبادل نطر درباره کتابی بپردازند؛ این راه امکان ارتباط وسیع میان مردم جهان را برقرار می‌کند و می‌توان گفت اتفاق خوشایندی است. برای مثال افرادی از کشورهای مختلف نطیر ایتالیا و آمریکا و و غیره بدون حرکت درحالیکه در خانه‌هایشان بودن با همدیگر تعامل داشتند و درباره کتابی بحث و تبادل نظر می‌کردند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها