سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
ماجرای ساکت‌ترین مکان شهر سانفرانسیسکو

در تمام قفسه‌های کتاب این طبقه تنها کتاب‌های شعر قدیم و جدید اکثر کشورهای جهان به زبان انگلیسی موجود است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از sfgate،  وقتی برای نخستین بار بخواهید وارد اتاق شعر کتابفروشی مشهور سانفرانسیسکو شوید با جمله‌ای روبرو میشوید که شعار بسیاری از شاعران و نویسندگان است. اتاق شعر کتابفروشی مشهور چراغ‌های شهر سانفرانسیسکو به ساکت‌ترین اتاق این شهر نیز مشهور شده است. روی درب ورودی این اتاق نوشته شده است: «جوهر پرینترها بزرگترین ماده منفجره هستند.»

 

اتاق شعر کتابفروشی چراغ‌های شهر سانفرانسیسکو در طبقه دوم این کتابفروشی واقع شده است و در گذشته پاتوق بسیاری از نویسندگان و شاعران مشهور این کشور بوده است. خیابان شلوغ کلمبوس منتهی به کتابفروشی آنقدر پرسروصدا است که وقتی وارد این اتاق می‌شود هیچ صدایی نمی‌شنوید.
 

در دیوار اتاق اولین چیزی که توجه هر مشتری‌ را به خود جلب می‌کند، عکس‌های سیاه و سفیدی از مشاهیر شعر و موسیقی مثل «باب دیلان»، «آلن گینسبرگ» و البته «یوگنی یفتوشنکو» شاعر روس است که نشان از قدمت و اعتبار این اتاق دارد.
 
در تمام قفسه‌های کتاب این طبقه تنها کتاب‌های شعر قدیم و جدید اکثر کشورهای جهان به زبان انگلیسی موجود است. «پاول یامازاکی» متصدی فروشگاه پنجاه سال گذشته را در کتابفروشی چراغ‌های شعر به فروختن کتاب و ملاقات با مشاهیر شعر و حوزه نویسندگی در آمریکا سپری کرده است. او می‌گوید در این اتاق آدم‌های خاصی رفت‌وآمد می‌کنند و به این مسئله افتخار می‌کند.
 

یامازاکی می‌گوید این اتاق و در اصل کتابفروشی تنها یک مکان برای فروش کتاب نیست. وقتی لارنس (لارنس فرلینگتی شاعر مشهور آمریکایی) این مکان را خرید، قیمت آن آنقدر پایین بود که هر شاعری می‌توانست بخرد. او این مکان را تبدیل به چراغ‌های شهر کرد و بعد اتاق شعر را به آن اضافه کرد. در هیچ جای دیگری از آمریکا مکانی را نمی‌شناسم که مثل این اتاق تداعی‌کنندگان خاطرات شعری برای آمریکا باشد.
 

فرلینگتی موسس کتابفروشی چراغ‌های شعر درباره این اتاق شعر خطاب به مشتری‌های کتاب این شهر نوشته است: برای مطالعه کتاب‌های شعر 14 ساعت در روز به اینجا بیایید و از ساکت بودن آن اطمینان داشته باشید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها