شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
مراسم جوایز کتاب ملی آمریکا نیز دیجیتالی برگزار می‌شود

امسال به خاطر شرایط موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه مراسم اعطای جایزه کتاب ملی آمریکا به صورت دیجیتالی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لس‌انجلس‌تایمز، امسال به خاطر شرایط موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه مراسم اعطای جایزه کتاب ملی آمریکا به صورت دیجیتالی برگزار خواهد شد. جایزه کتاب ملی (NBA) مجموعه‌ای از جوایز سالانه ادبی در ایالات متحده آمریکا است. در مراسم نهایی جایزه کتاب ملی که هر سال در ماه نوامبر برگزار می‌گردد، بنیاد کتاب ملی، جایزه کتاب ملی و دو جایزه یک عمر دستاورد را به نویسندگان اهدا می‌کند.
 
جایزه کتاب ملی در سال ۱۹۳۶ به دست انجمن کتاب‌فروشان آمریکا بنیاد نهاده شد، در طول جنگ جهانی دوم فعالیتی نداشت و سپس در سال ۱۹۵۰ توسط ۳ سازمان فعال در صنعت کتاب مجدد راه‌اندازی شد. نویسندگان و ناشران غیر آمریکایی پیش از جنگ واجد شرایط دریافت جایزه بودند ولی در حال حاضر جایزه به نویسندگان آمریکایی برای کتاب‌هایی اهدا می‌شود که در حدود سال اهدای جایزه در آمریکا منتشر شده باشد.
 
بنیاد کتاب ملی آمریکا اعلام کرده است هفتادویکمین مراسم اعطای جوایز امسال در تاریخ 18 نوامبر به صورت آنلاین برگزار می‌شود. تمام هیئت داوران و کارمندان بنیاد به صورت ویدیوکنفرانس در مراسم شرکت می‌کنند.
 
دیوید اشتاینبرگر رئیس هیئت مدیره بنیاد کتاب ملی آمریکا با اعلام این خبر افزود: امسال به خاطر جلوگیری از احتمال ابتلا به ویروس برای نامزدها و هیئت اجرایی تصمیم گرفتیم مراسم را به‌طور کامل آنلاین برگزار کنیم.
 
وی گفت: امیدواریم امسال بتوانیم با وجود شرایط کرونا استانداردهای لازم سال‌های گذشته در اجرای مراسم را تامین کنیم. امسال مراسم اعلام نامزدهای نهایی و کنفرانس مطبوعاتی مربوط به مراسم نیز به‌صورت آنلاین در ماه‌های اکتبر و نوامبر برگزار خواهد شد.
 
به گفته اشتاینبرگر امسال هیچ کاهش در اعلام نامزدها و ناشران وجود ندارد و مهلت ثبت‌نام آثار از تاریخ اول آوریل تا 20 ماه می اعلام شده است.  
 
معمولاً هر سال برندگان جایزه کتاب ملی آمریکا در پنج بخش ادبیات جوانان، شعر، داستان، آثار غیرداستانی، و ترجمه اعلام می‌شود. سال گذشته رمان «به تمرین اطمینان کن» نوشته سوزان چو به‌عنوان برنده بخش داستان انتخاب شد.
 
«۱۹۱۹: سالی که آمریکا را تغییر داد» نوشته مارتین سندلر به عنوان برنده بخش ادبیات جوانان، «به خانه آمدن بارون ونکهایم» نوشته لازلو راسناهورکای برگزیده بخش ترجمه، «خانه زرد» نوشته سارا ام. بروم به عنوان برگزیده بخش آثار غیرداستانی و «خطوط دید» نوشته آرتور سوز به‌عنوان برنده بخش شعر انتخبا شدند.
 
برندگان این جایزه در هر پنج بخش علاوه بر دریافت نماد برنز، ۱۰ هزار دلار به عنوان هدیه نقدی دریافت می‌کنند و به هرکدام از نامزدهای نهایی در بخش‌های داستانی، آثار غیرداستانی، ادبیات جوانان، ترجمه و شعر مدال برنز و هزار دلار هدیه داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها