جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
کمک چهار میلیون یورویی دولت آلمان به نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت

دولت آلمان اعلام کرد حدود یک میلیارد یورو به عنوان کمک‌هزینه فرهنگی در دوره کرونا اختصاص داده است که 4 میلیون یورو از آن به نمایشگاه کتاب بین‌المللی کتاب فرانکفورت اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مونیکا گراترز، وزیر فرهنگ آلمان اعلام کرد از بسته کمکی «نوتار کالتر» استفاده کرده و چهار میلیون یورو به نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت کمک خواهند کرد.
 
هدف از پرداخت این کمک مالی قادر ساختن ناشران آلمانی و خارجی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در سال 2020 و در میانه همه‌گیری ویروس کرونا در جهان است. علاوه بر این، برنامه‌های دیجیتال در دسترس ناشران قرار می‌گیرد تا بتوانند محصولاتشان را را ارائه و در نمایشگاه امسال در تاریخ چهاردهم تا هجدهم اکتبر شرکت کنند.
 
نمایشگاه بین‌الکللی فرانکفورت از این کمک‌هزینه برای کاهش بهای اجاره غرفه‌های موجود در نمایشگاه بهره می‌برد. درصد تخفیف هم به اندازه غرفه بستگی دارد.
 
علاوه بر این، از این پول برای گسترش روش‌های دیجتال برای ارائه محصولات شرکت‌کنندگان استفاده می‌شود. این برنامه به غرفه‌داران اجازه می‌دهد که رخدادهای فرهنگی را منظم‌تر برگزار کنندو کتاب‌ها و نویسندگانشان را در وبسایت نمایشگاه و همچنین در نسخه دیجیتال فستیوال «بوک فِست»، که زیر نظر نمایشگاه فرانکفورت است، و برنامه گسترده رخدادها و کنفرانس‌های مخصوص متخصصین صنعت نشر را ارائه کنند.
 
کمک‌هزینه 4میلیون‌یورویی همچنین به گسترش اجتماعی که از حقوق نمایشگاه فرانکفورت استفاده می‌کنند کمک می‌کند و  بستری دیجتال برای تجارت و همچنین صدور مجوز فراهم می‌کند. به لطف این کمک‌هزینه ویراستاران و مدیران صدور مجوز و حق کپی‌رایت می‌توانند از این بستر به صورت رایگان استفاده کنند و حتی 9 ماه پس از نمایشگاه هم به آن دسترسی خواهند داشت.
 
مونیگا گراترز می‌گوید: «فاجعه ویروس کرونا صنعت کتاب و نشر را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. بنابراین خیلی خوشحالم که بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان علیرغم شرایط سخت برگزار خواهد شد. پیشرفت مهمی که ما هم دوست داریم از آن حمایت کنیم. به طور خاص ناشران کوچک و متوسط که کمک مهمی به گوناگونی ادبی در آلمان می‌کنند از این کمک‌هزینه سود می‌برند. با ارتقا دیجیتالی کردن نمایشگاه اطمینان حاصل می‌کنیم که با وجود کرونا هم این تجارت مهم جهانی به کار خود ادامه می‌دهد. نمایشگاه فرانکفورت خانه صنعت نشر و مرکز فرهنگ کتاب است. اهدای این کمک‌هزینه نشانه اعتماد کامل ما به این صنعت است.»
 
یورگن بوس، مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم تأکید کرد: «از طرف فرهنگ نشر و کتاب از مونیکا گاترز، وزیر فرهنگ برای این کمک بی‌وقفه تشکر کنیم. نمایشگاه فرانکفورت متعهد می‌شود که امکان ارتباط بین‌المللی و همچنین حمایت از صنعت ادبیات و نشر را فراهم سازد. در دوره پاندمیک دوست داریم ارتباط رودررو را فراهم کنیم و در عین حال به مشتریان و اعضای این جامعه فرصت اداره تجارت‌شان به صورت دیجیتال را هم بدهیم. بسیار مسروریم که می‌توانیم این کمک مالی سخاوتمندانه را به مشتریان خود منتقل کنیم.»
 
کمک چهارمیلیون‌یورویی به نمایشگاه کتاب فرانکفورت بخشی از یک میلیارد یوروی کمیته «نوتار کالتر» است که مجلس آلمان هفته گذشته تصویب کرد. این بسته مالی شامل چهار بخش است: سرمایه‌گذاری مربوط به کرونا؛ بیش از 250 میلیون یورو، حمایت از صنعت فرهنگ؛ بیش از 480 میلیون یورو، حمایت از پیشنهادهای دیجیتال و فرهنگی؛بیش از  150 میلیون یورو، و بقیه برای کمک به مراکز و آموزشگاه‌هایی که تحت حمایت دولت فدرال قرار دارند؛ بیش از 100 میلیون یورو.
 
نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در تاریخ هفدهم جولای طی یک گفت‌وگوی مجازی جزئیات بیشتر را در ارتباط با تخفیف‌ها و کمک مالی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها