جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
وقتی مری‌ترامپ عمویش را با خاک یکسان می‌کند

مری‌ترامپ که در حال حاضر به عنوان یک روان‌شناس بالینی در واشنگتن کار می‌کند، در این کتاب حقایقی درباره ترامپ نوشته است که زیاد برای او خوشایند نیست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لس‌آنجلس‌تایمز، بعد از کشمکش‌های فراوان و تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از چاپ کتاب خاطرات «مری ترامپ» برادرزاده خودش بالاخره این کتاب قرار است 14 جولای توسط انتشارات سیمون‌اندشوستر روانه بازار کتاب آمریکا شود.
 
ترامپ پیش از این بارها سعی کرده بود از طریق راه‌های قانونی و غیرقانونی جلوی انتشار کتاب برادرزاده‌اش را بگیرد ولی ظاهراً این کتاب چند روز دیگر به دست مردم آمریکا می‌رسد. مری‌ترامپ که در حال حاضر به عنوان یک روان‌شناس بالینی در واشنگتن کار می‌کند، در این کتاب حقایقی درباره ترامپ نوشته است که زیاد برای او خوشایند نیست.
 
در این کتاب 240 صفحه‌ای که بخش‌هایی از آن به دست رسانه‌ها رسیده است، برادرزاده ترامپ بر اساس تجربیاتش از زندگی شخصی ترامپ اعتقاد دارد که او نباید به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب می‌شد چون با توجه به تزلزل خانوادگی قادر به اداره کشور نیست.
 
ترامپ در این کتاب با عنوان « خیلی زیاد و هرگز کافی نیست» روی جلد نوشته است چطور خانواده ترامپ کسی را پرورش می‌دهند که خطرناک‌ترین مرد برای جهان است. وی در این کتاب می‌‌نویسد: دونالد در تمام طول زندگی‌اش انسانی بی‌ثبات و نامطمئن بوده و همیشه برای تمام امور زندگی‌اش دروغ و حقه‌بازی را تنها راه پیشبرد اهدافش استفاده کرده است.
 
در این کتاب مری ترامپ عمویش را متهم به فسادهای مختلفی کرده است و می‌‌نویسد: دونالد دارای شخصیتی ریاکار و دورو است که در تمام زندگی‌اش از فریفتن دیگران لذت برده است و تقریباً دروغ‌گویی به یک عادت همیشگی او تبدیل شده است. نویسنده با استفاده از مهارت و تجربیاتش در برخورد با بیماران روانی اعتقاد دارد ضمیر ناخودآگاه دونالد آنقدر ضعیف و شکننده است که در هر لحظه نیازمند این است که کسی به او روحیه دهد.
 
در نوشته‌های این کتاب به نقل از «فرد ترامپ» برادر بزرگتر دونالد و پدر مری می‌خوانیم: دونالد ترامپ آنطور که می‌گوید دارای قدرت و ثبات نیست و همه ادعاهایی که می‌کند پوچ و دروغ است. او می‌داند که هیچ وقت در زندگی‌اش عاشق کسی نبوده و هیچ کس هم تا حالا او را دوست نداشته است.
 


در صفحات ابتدایی این کتاب 240 صفحه‌ای که برای روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز ارسال شده است، دونالد ترامپ شخصیتی موفق در تجارت نشان داده می‌شود ولی از نظر شخصیت درونی و اجتماعی فردی معرفی شده است که با کشیدن دیواری بلند جلوی ضعف‌های درونی‌اش به دیگران اجازه نمی‌دهد که به آنها پی ببرند. بر خلاف دیگر روسای جمهور آمریکا ترامپ تمام زندگی شخصی‌اش را از دیگران پنهان می‌کند چون دوست ندارد شخصیت واقعی‌اش برای دیگران نمایان شود.
 
بر اساس این کتاب حتی ترامپ در امور تجاری و بازرگانی‌اش نیز به کارمندانش دستور داده است تمام اطلاعات مربوط به کار را به طور محرمانه نگه دارند و در اختیار رسانه‌ها قرار ندهند. نویسنده می‌گوید پدر و مادر دونالد دارای شخصیتی اجتماعی بودند ولی کمترین همدلی را با فرزند خود داشتند و به خاطر همین او قادر نیست رنج دیگران را درک کند. پدرومادر ترامپ هیچ وقت از او راستگویی نخواستند و به خاطر همین او از دوران کودکی هیچ وقت با ترس‌هایش روبرو نشد و همیشه آنها را انکار کرد ولی این ترس‌ها الان مهم شده‌اند چون باعث ترساندن دیگران می‌شود.
 
دونالد ترامپ به طور رسمی با تنظیم دادخواستی به دادگاه عالی نیویورک علیه انتشارات سیمون‌اندشوستر سعی کرده بود از چاپ این کتاب جلوگیری کند ولی دادگاه نیویورک رای به انتشار این کتاب صادر کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها