چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
مهمانان افتخاری چهارسال آینده نمایشگاه کتاب فرانکفورت

کانادا به عنوان مهمان امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام کرده یکسال با تاخیر به این نمایشگاه می‌آید. این تصمیم باعث شده مسئولان آلمانی همه برنامه‌های مربوط به مهمانان افتخاری خود را یکسال با تاخیر برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت بر خلاف اکثر نمایشگاه‌های کتاب در سراسر جهان که همگی به صورت دیجیتال و در فضای مجازی برگزار شد، قرار است 14 تا 19 اکتبر در محل نمایشگاه‌های دائمی کتاب در شهر فرانکفورت برگزار شود. مسئولان آلمانی گفته‌اند نمایشگاه امسال نسخه دیجیتال هم دارد که بعضی از کشورها تنها حاضر شدند در نسخه دیجیتال این نمایشگاه حاضر شوند.
 
از جمله کشورهایی که از حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت انصراف داده است، کشور کانادا مهمان افتخاری امسال نمایشگاه است که گفته است تنها در نمایشگاه مجازی شرکت خواهد کرد. دولت کانادا گفته است غرفه خود را سال آینده به نمایشگاه کتاب فرانکفورت می‌آورد.
 
تصمیم دولت کانادا برای شرکت در نمایشگاه سال آینده مسئولان آلمانی را برآن داشته است که اسامی مهمانان افتخاری را طبق زیر اعلام کند. «یورگن بوس» رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت ظاهراً با تصمیم دولت کانادا موافقت کرده است. طبق جدول زمانی اعلام شده از سوی مسئولان نمایشگاه فرانکفورت کشورهای زیر مهمانان افتخاری نمایشگاه در سال‌های آینده هستند:
 
کانادا مهمان افتخاری سال 2021
اسپانیا مهمان افتخاری سال 2022
اسلوونی مهمان افتخاری سال 2023
ایتالیا مهمان افتخاری سال 2024
 
به گفته «یورگن بوس» مسئولان آلمان از حضور مجازی کانادا در نمایشگاه کتاب امسال استقبال می‌کنند و با حضور این کشور در نمایشگاه فیزیکی سال آینده نیز موافقت می‌کنند. وی گفت: حضور و معرفی فرهنگ و ادبیات کانادا برای اولین بار در کشور آلمان یک فرصت عالی برای روابط فرهنگی بین دو کشور قلمداد می‌شود. بوس همچنین از موافقت کشورهای ایتالیا، اسلوونی و اسپانیا برای حضور در نمایشگاه سال‌های آینده تشکر کرد.
 
«خوزه مانوئل» وزیر فرهنگ و ورزش اسپانیا و  «داریو فرانسسچینی» وزیر فرهنگ ایتالیا در بیانیه‌هایی از حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت استقبال کردند. البته وزیر فرهنگ ایتالیا حضور و برنامه‌ریزی برای نمایشگاه سال 2024 را کاری مشکل عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم برای حضور در این سال برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم. ایتالیا گفته است در نمایشگاه مجازی امسال فرانکفورت شرکت خواهد کرد.
 
«ریکاردو فرانکو لویی» رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا نیز در واکنش به خبر اعلام شده از سوی مسئولان نمایشگاه فرانکفورت حضور این کشور را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت فرصت عالی برای معرفی ناشران و نویسندگان ایتالیایی عنوان کرد. وی تاخیر یک ساله حضور افتخاری ایتالیا در نمایشگاه فرانکفورت را فرصتی برای حضور قوی‌تر در نمایشگاه ارزیابی کرد. تصمیم کانادا برای حضور در نمایشگاه سال آینده باعث شده مسئولان آلمانی همه برنامه‌های مربوط به حضور مهمانان افتخاری را یکسال به تاخیر اندازند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها