شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
اینجا تنها رمان عاشقانه پیدا می‌شود/نظر خواهران کوچ درباره آینده کتابفروشی

آمارها نشان می‌دهد رمان‌های عاشقانه در سال 2016 به گفته آمارها بیش از 23درصد از کل فروش کتاب‌های داستان در بازار کتاب آمریکا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمانس یا داستان عاشقانه یکی از ژانرهای پرطرفدار در طول تاریخ ادبیات جهان بوده و همانطور که آمارها نشان می‌دهد این نوع از داستان‌ها در سال 2016 به گفته آمارها بیش از 23درصد از کل فروش کتاب‌های داستان در بازار کتاب آمریکا را به خود اختصاص داده است و شاید به خاطر همین آمارها دو خواهر اهل شهر لس‌انجلس تصمیم می‌گیرند کتابفروشی اختصاصی فروش این داستان‌هارا افتتاح کنند.
 
لی و بی کوچ  (leah & Bea Koch) دو خواهر اهل لس‌انجلس هستند که می‌گویند از زمان تاسیس این کتابفروشی در سال 2016 توانستند مشتری‌های ثابت بسیاری را دست و پا کنند. آنها در سال 2016 کتابفروشی ریپد بادیس (Ripped Bodice) را تاسیس کردند که تنها به فروش داستان و رمان‌ عاشقانه مشغول است.
 
فضای کتابفروشی این دو خواهر شاید شبیه قصه‌های والت‌دیزنی باشد. آنها از هر وسیله‌ای برای تزئین کتابفروشی و مناسب کردن آن برای مشتری‌های خود هستند که معمولاً خانم‌های جوان هستند. آنها می‌گویند این یک شغل نیست بلکه علاقه شخصی آنها در فروش کتاب‌ها و داستان‌های عاشقانه است. هر نوع رمان و داستان عاشقانه که در بازار کتاب آمریکا منتشر شود، توسط این دو خواهر خریداری و در این کتابفروشی پیدا می‌شود.
 
خواهران کوچ می‌گویند آنها از وسایل ساده تزئینی و راه‌های جالب مثل آویزان کردن کتاب‌ها از سقف برای جذب مشتری‌ها استفاده می‌کنند ولی تجربه چند ساله آنها نشان می‌دهد مردم این نوع داستان‌ها را دوست دارند و حتی بسیاری از مشتری‌ها نمی‌توانند خوشحالی خود را از وجود چنین کتابفروشی در محله کالویر شهر لس‌انجلس پنهان کنند.
 
این دو خواهر کتابفروشی اعتقاد دارند آینده کتابفروشی‌ها باید به سمت اختصاصی شدن برود و مردم بتوانند کتاب‌های مورد نظر خود را در محلی خاص پیدا کنند.






 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیروس ایمانزاده ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    چه ایده جالبی. کاش خبرگزاری تخصصی کتاب ایران هم به کتابفروشی های ایران توجه بیشتری می کرد. شما بیشتر از این که خبرگزاری کتاب باشید به خبرگزاری مدیران فرهنگی و اخبارشان تبدیل شده اید. بجای این که درباره کتاب بنویسید و کتاب معرفی کنید به ناشران می پردازید که کمتر کتاب می خوانند و نشر برای آن ها بنگاهی اقتصادی است.
  • حسین ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    در تهران هم کتابفروشی های جالبی هستند که تخصصی کار می کنند. و در شهرستان ها هم کتابفروشی هایی هستند که خانوادگی و عاشقانه اداره می شوند
  • راما ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    برای کتابخوانی باید فضا ایجاد کرد و کتابخوان باید حال خوب داشته باشد.
  • شیما علییاری ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    حال خوش سیری چند؟ شکم نمی گذارد نوبت مغز برسد
  • گلی ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    یادی از کتابفروشی گلی امامی و کریم امامی بکنیم که این زوج عاشقانه کتاب فروشی زمینه را اداره می کردند. کتابفروش باید عاشق باشد
  • رشتچی ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    همواره بخش جهان کتاب ایبنا را دنبال می کنم. معتبرترین منبع برای رصد خبرهای مربوط به کتاب در سراسر جهان است. فقط تعداد احبار کم است.
  • ملک مرزبان ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    گزارشی هم از عاشقان کتابفروش در تهران تهیه کنید. نمونه اش خانم پارسا با کتابفروشی فوق العاده دوست داشتنی اش درخت بخشنده.
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    آینده کتابفروشی‌ها باید به سمت اختصاصی شدن برود و مردم بتوانند کتاب‌های مورد نظر خود را در محلی خاص پیدا کنند.
  • لواسانی ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    از رضا عبدی هم بگویید که شاعر و نویسنده است و با خانمش کتابفروشی کار می کنند و کتابفروشی هنوز را داشتند و کسی احوالی از آن ها نپرسید
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    از كتاب فروشان عاشقي هم بگوييد كه عمري در اين راه به فنا و جاودانگي رفتند و خانواده شان نيز يارشان بودند. از كياييان و پسران و خانواده حتما گزارش تهيه كنيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها