شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
چگونه یک فروشگاه کتاب دیجیتال باز کنیم/ راهنمای نویسندگان مبتدی

نویسندگان با رشد تکنولوژی می‌توانند کتاب‌های خود را به صورت دیجیتال و بدون واسطه منتشر کنند ولی برای این مورد هم استانداردهایی تعریف شده است که نویسندگان باید آن را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیجیتال بوک ورلد، همیشه انتشار کتاب و رساندن آن به دست مخاطب یکی از مشکلات نویسندگان بوده است که حتی این مسئله به یکی از دغدغه‌های نویسندگان بزرگ در سالهای اخیر تبدیل شده است.
 
نویسندگان با رشد تکنولوژی می‌توانند کتابهای خود را به صورت دیجیتال و بدون واسطه منتشر کنند ولی برای این مورد هم استانداردهایی تعریف شده است که نویسندگان باید آن را رعایت کنند.
 
قبل از هر چیز نویسنده باید دستگاه یا سرویس مورد نظر کتاب های دیجیتال خود را انتخاب کند. امروزه کتاب‌های دیجیتال با فرمت‌های مختلف منتشر می‌شوند و باید دستگاه مورد نظر را تعیین کرد.
 
گام بعدی در انتشار کتاب‌های دیجیتال انتخاب خود فرمت انتشار کتاب دیجیتال است که در صورت ارائه لایه‌های باز کتاب این خطر وجود دارد که از روی آنها کپی شود.
 
در مرحله بعد توزیع و بازاریابی برای کتاب‌های منتشر شده با فرمت های مختلف دستگاه‌های دیجیتال کتاب‌خوان است که می توانید از سایت‌های معتبر استفاده کنید.
 
در زیر استانداردهای تعیین شده از سوی فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر برای فروش کتاب‌های دیجیتال ارائه شده است:
 
- باید کتابها در فرمت‌های پی‌دی‌اف (pdf) یا ورد (word) شرکت مایکروسافت عرضه شود.
-  جلد روی کتاب‌ها یا تصاویر داخل آن نباید از از ابعاد 1400 در 2240 پیکسل بیشتر باشد.
- تصاویر کتاب‌ها باید از فرمت‌های مشهور پشتیبانی کند.
- برای کپی رایت و رعایت آن نویسنده باید در تمامی صفحات نام خود را قید کند. 
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها