شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، کتابفروشی بیگ‌بنگ در شهر دوبلین پایتخت ایرلند در نوع خود یکی از بهترین مراکز فروش کتاب‌های کمیک و مصور محسوب می‌شود که در بین کشورهای مختلف مقام پنجم را دارد. این کتاب فروشی دو سال پیش نامزد دریافت جایزه بهترین کتاب فروشی فستیوال کمیک استریپ ایالت ساندیگو آمریکا شد و تا کنون دوبار نامزد دریافت جایزه مشهور آیزنر برای فروش کتابهای مصور شده است.
 
کتاب فروشی بیگ‌بنگ که از نظریه دانشمند معروف انگلیسی جان هاپکینز الهام گرفته شده است، در سال 2011 تاسیس شده است و در مرکز شهر دوبلین تنها به فروش کتابهای مصور و گرافیک و معماری می پردازد.
 
برونو باتیستا صاحب ایتالیایی الاصل این کتابفروشی همراه دوستان خود این کتاب فروشی را اداره می‌کند که همه آنها عاشق این نوع کتاب‌ها هستند.
 
وی می‌گوید کتاب مصور دارای جایگاه ویژه ای در بین مخاطبان داستانی بوده و به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تنها به فروش این نوع کتابها بپردازیم. در اینجا مشتری هایی از سنین مختلف از 4  تا 70 ساله هر روز برای خرید کتاب مصور می‌آیند و ما از این مسئله خوشحالیم که همه اقشار به کتاب مصور علاقمند هستند.
 
باتیستا اعتقاد دارد در زمان کتاب‌های الکترونیک مخاطبان نسبت به کتابهای کمیک استریپ یا رمان‌های مصور علاقه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. وی می‌گوید این کتابها بیشتر از یک داستان معمولی هستند چون دنیایی پر از احساسات نویسنده و نقاش یا تصویرگر پشت سر خود دارند.
 
وی اظهار امیدواری می‌کند محتوای رمان‌های مصور بیشتر از گذشته شود و نویسندگان بیشتر به این حوزه اهمیت دهند. او اعتقاد دارد در زمان کنون تصور بر این است که هر رمان یا کتاب تصویری تنها با هدف سرگرمی تولید می‌شود ولی هر رمانی قابلیت تبدیل شدن به یک کتاب مصور را دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها