پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
بازیگر امریکایی کتاب کودک سیاسی منتشر کرد

کریستن بل، بازیگر امریکایی به تازگی یک کتاب کودک با موضوع سیاسی منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سی‌ان‌ان-کریستن بل، هنرپیشه امریکایی به همراه یکی از دوستانش بنجامین هارت کتابی با موضوع سیاسی برای کودکان تحت عنوان «دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد» منتشر کرده است.

«دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد» درباره پنی بنفش، کودکی است که دلش نمی‌خواهد قرمز و یا آبی باشد. این کتاب از سوی انتشارات رندوم هاوس منتشر شده است.

بازیگر امریکایی درباره موضوع این کتاب گفت که این کتابی است در جستجوی شباهت‌ها در یکدیگر به جای دیدن تفاوت‌ها. «می‌خواستم با خواندن این کتاب مردم در ازای تمرکز بر مرزبندی‌های سیاسی قرمز و آبی، رنگ بنفش را بخواهند و ببینند و یک نقشه راه برای کودکان برای جستجوی همسانی و شباهت‌ها بیافرینیم. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که اول از هر چیز تفاوت‌ها را می‌بیند. با نوشتن این کتاب می‌خواستیم این نگاه را تغییر دهیم.»

بل و  هارت از دو سال پیش شروع به نوشتن این کتاب کردند؛ اما بل گفت که اکنون زمان به موقع و مناسبی برای انتشار این کتاب است. چرا که همه ما در حال حاضر یک چیز مشترک را که همان پاندمی جهانی است تجربه می‌کنیم و با یکدیگر اشتراک و همانندی داریم.

 بازیگر امریکایی در پاسخ به این سوال که چرا کتابی با تم سیاسی برای مخاطب کودک نوشته گفت «دو سال پیش به طور اتفاقی این فکر به ذهنم رسید که بزرگسالان وقت زیادی را صرف بحث کردن با یکدیگر می‌کنند؛ در حالی که بچه‌ها هر چیزی را که می‌شنوند می‌توانند جذب کنند. ما دائما درباره تفرقه‌افکنی حرف می‌زنیم. به ندرت اتفاق می‌افتد که کودکان درباره شباهت، همسانی، با هم بودن، همزبانی و نگاه دوستانه به مردم بشنوند و نیز احتمال زیادی وجود دارد که اگر کودکی این کتاب را بخواند والدین او نیز در کنارش باشند و با او کتاب را بخوانند.»

 او در ادامه گفت که تصادفی نیست که ترکیب رنگ آبی و قرمز که سابقا نماینده دو حزب مهم سیاسی در ایالت متحده بودند بنفش می‌شود. این کتابی است شاید آن را برای همه دولت‌ها در سراسر جهان ارسال کنم.

کریستن بل، بازیگر امریکایی است که بیش از هر چیز برای حضور در سریال ورونیکا مارس شناخته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها