یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کارت‌های اعتباری وزارت فرهنگ ایتالیا ادامه یابد

یکی از طرح‌های ارائه شده توسط اتحادیه ناشران ایتالیا صدور کارت‌های اعتباری برای خانواده‌های ایتالیایی به منظور خرید کتاب و پرداخت هزینه آن در زمان دیگری است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، خبرنگار ایتالیایی خبرگزاری آناتولی ترکیه از ایجاد و توسعه یک اپلیکیشن جدید برای تشخیص ویروس کرونا خبر داده است که هدف اصلی آن کمک به کمک به ناشران و کتابفروشان بوده است. در گزارش این خبرگزاری آمده است این اپلیکشین برای خودتشخیصی ویروس کرونا طراحی شده است ولی هدف از آن بازگشایی کتابفروشی‌ها بوده است.
 
بر اساس این گزارش تا کنون این برنامه کاربردی نزدیک به 500هزار بار توسط کاربران دانلود شده است و به نظر می‌رسد در ایام کرونا بسیاری از ناشران از این اپلیکیشن به طور مطلوب استفاده کردند.
 
رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا گفت: در دوران قرنطینه بسیاری از کتابفروشی‌های کشور تعطیل شدند و بسیاری نیز در معرض ورشکستگی قرار گرفتند ولی روش‌های خلاقانه مثل طراحی و تولید این اپلیکیشن‌های کاربردی تا حدود زیادی توانست مانع افت بازار کتاب شود. زامپانو گفت: مخاطبان و دوستداران کتاب با این روش‌ها توانستند کتاب‌های مورد علاقه خود را پیدا کنند.
 
ریکاردو فرانکو مدیر اتحادیه ناشران ایتالیا به کمک‌های نقدی و غیرنقدی وزارت فرهنگ ایتالیا و شخص وزیر داریو فرانچسینی برای اختصاص حدود 40میلیون یورو به بخش فرهنگ در ایام کرونا اشاره کرد و این اقدام دولت را تحسین کرد ولی در عین حال افزود: چنین کمک‌هایی به صورت کلی انجام می‌شوند و هدف‌گذاری اختصاصی برای کمک به بخش کتاب و ناشران صورت نمی‌گیرد.
 
طبق آمارهای ارائه شده توسط اتحادیه ناشران ایتالیا بیشتر بودجه تخصیص داده شده برای کمک به موسسات فرهنگی برای بازگشایی و تامین هزینه‌های کتابفروشان و ناشران در ایام کرونا کافی نبوده و نیاز به کمک‌های بیشتری است. فرانکو گفت: ما همچنان به فشارهای خود علیه دولت و اختصاص بودجه‌های اضافی به بخش کتاب و کتابفروشی‌ ادامه خواهیم داد.
 
یکی از طرح‌های ارائه شده توسط اتحادیه ناشران ایتالیا صدور کارت‌های اعتباری برای خانواده‌های ایتالیایی به منظور خرید کتاب و پرداخت هزینه آن در زمان دیگری است. این کارت‌ها پیش از این نیز توسط وزارت فرهنگ برای اقشار مختلف جامعه صادر شده بودند.
 
فرانکو عقیده دارد در صورت کمک نکردن دولت به کتابفروشی‌ها بسیاری از آنها در معرض تعطیلی قرار خواهند گرفت. وی گفت: وزارت فرهنگ برای دانش‌اموزان نیز می‌تواند برنامه‌ خاص اعتباری برای خرید کتاب در نظر بگیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها