پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
نمایشگاه بین‌المللی کتاب امریکا به‌طور مجازی در حال برگزاری است

نمایشگاه بین‌المللی کتاب امریکا که بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب انگلیسی‌زبان جهان است برنامه شش روزه مجازی ارائه داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشرزویکلی - با لغو اجباری نمایشگاه کتاب امریکا به خاطر همه‌گیری کووید-۱۹، «ریدپاپ» شرکت برگزارکننده رویداد نیز به صف رو به رشد شرکت‌هایی پیوسته که برای پیوند با مخاطبان خود در دنیای آنلاین از مسیرهای مجازی استفاده می‌کند. برای ریدپاپ این به معنی یک برنامه شش‌روزه رایگان است که در فیس‌بوک و سایر رسانه‌های اجتماعی قابل دسترسی است.
 
اگرچه این شرکت در ابتدا نمایشگاه کتاب و بخش کتاب‌های مصور آن یعنی «بوک‌کان» را از تاریخ اصلی خود یعنی اواخر ماه می به اواخر جولای تغییر داد، برنامه‌های مجازی این نمایشگاه این هفته در حال برگزاری است. به این ترتیب نمایشگاه کتاب برای ۲۶ تا ۲۹ می و بوک‌کان برای ۳۰ و ۳۱ می برنامه‌ریزی شده است.
 
جنی مارتین، مدیر این رویداد می‌گوید: «هدف ما از برگزاری مجازی این نمایشگاه پُر کردن خلاهایی است که این ویروس با از بین بردن رویدادهای رو-در-رو و تورهای کتاب به جای گذاشته. هدف ما این است که در این شرایط دشوار و بی‌سابقه از صنعت کتاب و کتاب‌خوان‌ها به بهترین وجه ممکن حمایت کنیم.»
 
تمامی بخش‌ها برای عموم آزاد است و برای علاقه‌مندان به خرید کتاب لینک‌هایی فراهم شده است. مارتین می‌گوید: «بسیار خوشحالیم که ۹۸٪ از نویسندگانی که قرار بود در برنامه اصلی حضور پیدا کنند همچنان برای شرکت در برنامه مجازی حاضرند، به علاوه چند نفر دیگر که برای برنامه قبلی در دسترس نبودند نیز در برنامه مجازی حضور خواهند داشت.»
 
برنامه‌های این نمایشگاه با «روز کتابدارها» و مجموعه‌ای از پیشتازان کتابخانه‌ها آغاز شد و به بررسی اداره کتابخانه‌ها در دوران همه‌گیری و تغییرات احتمالی بعد از این بحران پرداخت. سایر پنل‌ها ازجمله «کتاب‌های صوتی و رفتار مصرف‌کننده» با حضور میشل کاب، مدیر اجرایی انجمن ناشران صوتی به بحث پیرامون جدیدترین روش‌ها در بازار پررونق کتاب‌های صوتی اختصاص یافت.
 
به جای برنامه «صبحانه نویسندگان» که هر سال برگزار می‌شد، در ۲۷ و ۲۸ می شام نویسندگان برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان این صنعت از سرتاسر کشور می‌توانند در آن شرکت کنند. شام نویسندگان بزرگسال با حضور جوی هرجو، کارمن ماریا ماچادو، ایلهان عمَر و ربکا روانهورس دیشب برگزار شد و شام نویسندگان کودک امشب جودی بلوم، میستی کوپلند، راج هالدر، ماری لو و ناتالی پورتمن را گرد هم می‌آورد.
 
نمایشگاه کتاب آنلاین روز ۲۹ می با پنل‌های بزرگسال، جوان و نوجوان به همراه کتاب‌های مصور و رمان‌های گرافیکی جدید به پایان خواهد رسید. در پنل بزرگسالان ویراستاران انتشارات سایمون اند شوستر، کرون، ویلیام مورو و ناف درباره کتاب‌های آینده با نویسندگان خود بحث خواهند کرد.
 
بوک‌کان ۲۰۲۰ نیز مکانی برای گردهمایی مجازی طرفداران با نویسندگان مختلف فراهم خواهد آورد. این رویداد دو روزه شامل بخش پرسش و پاسخ و بحث با نزدیک به ۱۰۰ نویسنده پرفروش و کتاب‌اولی نظیر جودی بلوم، کاسندرا کلیر، مایک کوراتو، جنی هان و نیک استون درباره مباحثی مثل ابرقهرمانان عصر جدید و عدالت اجتماعی خواهد بود.
 
تمامی برنامه‌های آنلاین نمایشگاه کتاب امریکا و بوک‌کان از صفحه فیس‌بوک آنها قابل مشاهده است. ریدپاپ تمامی برنامه‌ها را به‌صورت آرشیو در یوتیوب نیز قرار خواهد داد. مارتین می‌گوید مجموعه نویسنده مجازی بوک‌کان بیش از ۳۰ هزار بازدید در فیس‌بوک داشته و او انتظار دارد که بازدیدکنندگان این رویدادها از این تعداد نیز بالاتر رود.
 
مارتین می‌گوید از این به بعد رویدادهای مجازی بخشی از نمایشگاه کتاب و بوک‌کان آینده خواهد بود: «این ویروس چشم‌انداز ما را تغییر خواهد داد. ما و مشتریان، خودمان را با جهان جدید وفق خواهیم داد. همه‌چیز شاید خیلی متفاوت به نظر برسد، اما مردم همچنان خواندن را دوست دارند و محتوای خوب برای خوشحالی مصرف‌کنندگان در رسانه‌ها پخش خواهد شد. تا زمانی که این واقعیت وجود داشته باشد ما متعهد به خدمت به این صنعت خواهیم بود.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها