چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
جی‌کی ‌رولینگ از انتشار یک کتاب کودک جدید رایگان خبر داد

نویسنده هری پاتر اعلام کرد از روز سه‌شنبه داستان جدید خود را به‌صورت سریالی منتشر خواهد کرد و بچه‌ها می‌توانند پیش از انتشار در ماه نوامبر آن را بخوانند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین - جی‌کی رولینگ قرار است یک کتاب کودک جدید منتشر کند که بچه‌ها بتوانند به‌صورت آنلاین و رایگان در قرنطینه بخوانند. افسانه‌ای درباره حقیقت و سوءاستفاده از قدرت که او سال‌ها در اتاق زیرشیروانی خود نگه داشته بود.
 
«ایکاباگ» که داستان آن در یک سرزمین خیالی غیرمرتبط با سایر کارهای رولینگ اتفاق می‌افتد، از روز سه‌شنبه به‌صورت سریالی و آنلاین به مدت ۳۴ روز منتشر خواهد شد. این کتاب سپس در ماه نوامبر به صورت کتاب، کتاب الکترونیک و صوتی منتشر می‌شود.
 
رولینگ «ایکاباگ» را داستانی درباره حقیقت و سوءاستفاده از قدرت توصیف کرد که بیش از یک دهه پیش آن را نوشت. برای همین تاکید کرد که نباید آن را به عنوان واکنشی به آنچه اکنون در دنیا در حال روی دادن است در نظر گرفت.
 
رولینگ که در روزهای اخیر به بحران‌های پیش‌آمده از سوی دومینیک کامینگز، مشاور ارشد نخست‌وزیر بریتانیا، واکنش نشان داده بود تاکید کرد: «مضامین این داستان زمان خاصی ندارند و می‌توانند به هر دوره و هر کشوری نسبت داده شوند.»
 
رولینگ در گذشته به این داستان اشاره کرده و در سال ۲۰۰۹ آن را یک افسانه سیاسی برای بچه‌های کوچک توصیف کرده بود.
 
این رمان‌نویس گفت این کتاب را در میانه هری پاتر نوشته و ابتدا قصد داشت آن را پس از آخرین کتاب سری هری پاتر منتشر کند. اما در عوض به نوشتن رمان‌هایی برای بزرگسالان ازجمله «خلاء موقت» و «آوای فاخته» تحت نام مستعار رابرت گالبریت پرداخت. رولینگ آن زمان گفت می‌خواهد برای مدتی از داستان کودک فاصله بگیرد و نسخه پیش‌نویس «ایکاباگ» را در اتاق زیرشیروانی خود نگه داشت.
 
رولینگ روز سه‌شنبه گفت: «با گذشت زمان به آن به چشم داستانی متعلق به دو فرزند کوچک‌ترم نگاه کردم، چون وقتی کوچک بودند عصرها آن را برایشان می‌خواندم که همیشه یک خاطره خوب خانوادگی بوده.» اما چند هفته پیش این فکر به سرش زد که این داستان را به‌صورت رایگان منتشر کند تا بچه‌ها در قرنطینه بتوانند آن را بخوانند. فرزندان نوجوان او به شدت نسبت به این موضوع اشتیاق نشان دادند و رولینگ در چند هفته اخیر در دنیایی خیالی غرق شد که فکر می‌کرد دیگر هرگز به آن پا نمی‌گذارد.
 
رولینگ در وب‌سایت خود نوشت: «همان‌طور که روی پایان داستان کار می‌کردم، دوباره خواندن آن برای اعضای خانواده را شروع کردم. این یکی از خارق‌العاده‌ترین تجربیات نویسندگی‌ام بود، زیرا دو نفری که اولین خواننده‌های ایکاباگ بودند گفتند چه چیزهایی از آن را از زمانی که خیلی کوچک بودند به یاد می‌آورند و خواستند تکه‌های به خصوصی از آن را که دوست داشتند دوباره به داستان برگردانم (من هم اطاعت کردم). فکر می‌کنم ایکاباگ برای سریالی‌شدن مناسب است، چون به عنوان کتابی که باید با صدای بلند خوانده شود نوشته شد، اما بچه‌های هفت تا ۹ ساله می‌توانند آن را برای خودشان بخوانند.»
 
رولینگ از کودکان خواسته تصویرسازی خود برای هر فصل این کتاب را ارسال کنند تا از بهترین تصویر در نسخه چاپی که قرار است ماه نوامبر منتشر شود استفاده کنند. او نوشت: «می‌خواهم تخیلات مهارنشده را ببینم. خلاقیت، ابتکار و تلاش مهم‌ترین موارد هستند و ما لزوما به دنبال تخصصی‌ترین مهارت نیستیم.»
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها