شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
اینگرام تکنولوژی آینده فروش کتاب/استارتاپ خلاق  کتاب بر اساس محتوا

یک گروه خلاق تحت عنوان محتوای اینگرام سایتی برای جستجوی کتاب بر اساس محتوا راه‌اندازی کرده است و اعتقاد دارد اینگونه روش جستجوی کتاب تکنولوژی آینده صنعت فروش کتاب خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشرزویکلی، یک گروه خلاق تحت عنوان محتوای اینگرام سایتی برای جستجوی کتاب بر اساس محتوا راه‌اندازی کرده است و اعتقاد دارد اینگونه روش جستجوی کتاب تکنولوژی آینده صنعت فروش کتاب خواهد بود. اینگرام در سایت خود به نام بوک‌فینیتی (Bookfinity) به کاربرانش بسته‌های کتاب بر اساس علایق و سلیقه‌های آنها ارائه می‌کند.
 
علاقمندان به جستجوی خودکار کتاب‌ها بر اساس محتوا مشخصات و علایق خود را پیش از ثبت‌نام در سایت در فرم‌هایی خاص اعلام می‌کنند. قبل از ورود به این سایت از کاربران سوالاتی درباره سبک زندگی، سلیقه، تفریح و حتی رنگ مورد علاقه آنها پرسیده می‌شود و بر اساس الگوریتم سایت کتاب‌هایی برای آنها پیشنهاد می‌شود که در اکثر موارد همان‌هایی است که مورد علاقه کاربران است.
 
این شرکت استارتاپی بر اساس جواب‌هایی که از سوی کاربرانش دریافت می‌کند کتاب‌های موجود در بازار را جستجو کرده و در اختیار مشتری‌هایش قرار می‌دهد. در صفحه اصلی سایت اینگرام (Bookfinity.com) اولین جمله‌ای که دیده می‌شود نیز همین موضوع را شعار می‌دهد و می‌نویسد: کتاب‌ها  را جستجو نکنید، آنها را بخوانید.
 

برایان مک‌کینلی رئیس گروه اینگرام می‌گوید: وقتی اولین بار این سایت را طراحی و راه‌اندازی کردیم به موفقیت کارمان ایمان داشتیم چون اعتقاد داریم تکنولوژی آینده جستجوی کتاب همین است. مردم بدون اینکه زحمت جستجوی کتاب را به خود بدهند، می‌توانند هر روز کتاب‌های مورد علاقه خود را در دسترس داشته و تنها مطالعه کنند.
 
وی می‌گوید: در آینده اکثر سایت‌های آنلاین فروش کتاب مثل آمازون و گوگل نیز به همین تکنولوژی روی می‌آورند. تکنولوژی بوک‌فینیتی ابتدا از علایق کتاب‌خوانی افراد برای پیشنهاد بسته‌های ویژه کتاب استفاده می‌کرد ولی حالا تعداد سوال‌ها اختصاصی‌تر شده و جستجوی کتاب نیز دقیق‌تر است. وقتی شخصی از علایق طبیعت گردی خود به ما می‌گوید ما هم برایش کتاب‌های با موضوع طبیعت و محیط زیست پیشنهاد می‌کنیم.
 

مک‌کینلی اعتقاد دارد در آینده مردم وقت جستجوی کتاب را ندارند و سایت‌هایی مثل این برای کمک و مشاوره به آنها ایجاد خواهند شد. آنها حتی می‌توانند رمان‌های مصور دلخواه خود را با گذاشتن تصاویر مورد علاقه خود جستجو کنند.
 
کیم اسکات مدیر بازاریابی گروه اینگرام نیز گسترش این صنعت در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد و اعتقاد دارد صنعت کتاب به سایت‌هایی مثل این احتیاج دارد. دیگر زمان بازاریابی سنتی در حوزه صنایع سپری شده و مردم از تکنولوژی برای رفع نیازهای خود استفاده خواهند کرد. تکنولوژی جستجوی کتاب نیز اینگرام و سایت‌های مشابه است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها