چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
نامه سرگشاده اتحادیه ناشران بریتانیا خطاب به دولت انگلیس

رئیس اتحادیه ناشران انگلیس از دولت این کشور خواسته است تعرفه‌های مالیاتی خود را برای ناشران و کتابفروشان این کشور کاهش دهد و تخفیف‌های مالیاتی برای کمک به ناشران در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اتحادیه ناشران بریتانیا (BPA) از دولت این کشور خواسته است تعرفه‌های مالیاتی خود را برای ناشران و کتابفروشان این کشور کاهش دهد و تخفیف‌های مالیاتی برای کمک به ناشران در نظر بگیرد.
 
این اتحادیه در بیانیه‌ای مکتوب خطاب به دولت این کشور نوشت: شیوع ویروس کرونا موجب کاهش فروش ناشران و کتابفروشان این کشور شده است و دولت باید علاوه بر اختصاص بودجه جداگانه برای کمک به کتابفروشی‌ها،  تخفیف‌ها و بخشش‌های مالیاتی نیز در این صنعت در نظر بگیرد.
 
دولت انگلیس برای کمک به اصناف و مشاغل این کشور در ایام کرونا بودجه‌ای بالغ بر 330 میلیارد پوند در نظر گرفته است. اتحادیه ناشران از دولت خواسته است که کمک بیشتری به صنعت کتاب شود.
 
استفن لاتینگا رئیس اتحادیه ناشران بریتانیا در نامه‌ای سرگشاده خطاب به دولت این کشور نوشت: شیوع ویروس کرونا تاثیر مخربی بر صنعت نشر و چاپ کتاب کشور گذاشته است ولی دولت تا کنون سیاست شفافی برای کمک به ناشران و کتابفروشان ارائه نکرده است.
 
لاتینگا به کمک ناشران، کتابفروشان و نویسندگان به کادر درمانی در تهیه کتاب‌های الکترونیک رایگان اشاره کرد و گفت: ما وظیفه خود را در قبال مردم انجام می‌دهیم ولی انتظار داریم دولت نیز از ما حمایت کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها