دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴
بهترین داستان برای ایام قرنطینه از نظر وال‌استریت ژورنال

در ایام قرنطینه بازار انتشار لیست‌های پیشنهادی کتاب برای مطالعه داغ شده است و هرکسی بر اساس صنف و سلیقه خود کتاب‌هایی به مردم برای خواندن پیشنهاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، شیوع ویروس کرونا دراکثر کشورهای جهان بسیاری از مردم در کره خاکی را خانه‌نشین کرده است و قوانین سختی برای قرنطینه مردم در نظر گرفته شده است. دولت‌ها امکانات بسیاری برای سرگرم‌کردن ساکنان قرنطینه در نظر می‌گیرند و میلیون‌ها کتاب برای مطالعه آنها به صورت رایگان در فضای مجازی در دسترس گذاشته شده است.
 
در ایام قرنطینه بازار انتشار لیست‌های پیشنهادی کتاب برای مطالعه داغ شده است و هرکسی بر اساس صنف و سلیقه خود کتاب‌هایی به مردم برای خواندن پیشنهاد می‌کند. دانشگاه‌های معتبر مثل کمبریج کتاب‌های درسی خود را به صورت آنلاین در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند تا از این فرصت استفاده لازم را ببرند ولی آمارها ثابت کرده است که مردم با وجود استرس و نگرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا مطالعه کتاب‌های داستانی و خیالی را ترجیح می‌دهند.
 
روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از آنا راسل خبرنگار و ستون نویس روزنامه‌های انگلیسی و فارغ‌التحصیل دانشگاه نیویورک  در یادداشتی اعتقاد دارد که بهترین کتاب برای این روزهای قرنطینه‌ای مجموعه داستان‌های هری‌پاتر و مدرسه جادوگری نوشته جی.کی.رولینگ است. هری پاتر مجموعه‌ای از هفت رمان‌ سبک خیال‌پردازی است که توسط نویسندهٔ انگلیسی جوان کتلین رولینگ نوشته شده ‌است. این کتاب‌ها به شرح ماجراهای یک جادوگر نوجوان به نام هری پاتر به همراه بهترین دوستانش، رون ویزلی و هرماینی گرنجر، در مدرسهٔ علوم و فنون جادوگری هاگوارتز می‌پردازند.
 
راسل در یادداشت خود نوشته است تمام داستان‌های هری‌پاتر تنها به ماجرا و اتفاقات پیرامون هری‌پاتر نمی‌پردازد بلکه به تعریف دنیای خیالی مشغول است که هری‌پاتر در آن زندگی می‌کند. هری در دو دنیای متفاوت زندگی می‌کند و وقتی می‌خواهد از دنیای واقعی به دنیای جادویی سفر کند باید همراه وسایل و چمدان‌های خود از دیوار ایستگاه قطار لندن عبور کند.
 
از زمانی که اولین رمان مجموعه داستان‌های هری‌پاتر با عنوان هری‌پاتر و سنگ جادو در سال 1997 منتشر شد نقدهای مثبت و منفی بسیاری درباره این مجموعه منتشر شده است. از کارشناسان ادبی و دانشجویان رشته ادبیات گرفته تا اساتید دانشگاه و دانشمندان هر کدام نظرات خود را درباره این داستان نوشته‌اند ولی بیشتری جمله‌ای که درباره این مجموعه نوشته شده روایت دنیای خیالی آن است.
 
ساختمان هاگوارتز و دنیایی که ماجراهای هری‌پاتر در آن اتفاق می‌افتد شاید همان چیزهایی باشد که در دنیای واقعی وجود دارد ولی همگی خیالی هستند و خواننده را مدتی از این دنیای عادی و افسرده خارج می‌کند. خود رولینگ در جایی گفته بود که این داستان را در زمانی افسردگی و در اصل برای درمان افسردگی خود نوشته است. او اعتقاد دارد خواندن داستان هری‌پاتر انسان را از دنیای افسرده واقعی خارج و به دنیایی می‌برد که می‌تواند غم‌هایش را فراموش کند.
 
ستون‌نویس روزنامه وال‌استریت ژورنال اعتقاد دارد هری‌پاتر بهترین کتاب برای مطالعه در ایام قرنطینه است چون دقیقاً در زمان کنونی نیاز به خیال‌پردازی و جدا شدن از واقعیات تلخ و ترسناک است. راسل می‌نویسد: در این زمان گوش کردن به خبرها و آمارهای مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا برای آگاهی مردم لازم است ولی بهتر از آن مطالعه داستان‌هایی است که انسان را از این فضای پرتنش جدا کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها