چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
کمک خیریه مردم برای روشن ماندن چراغ‌های محبوب‌ترین کتابفروشی شهرشان

مردم شهر سانفرانسیسکو با جمع‌آوری کمک‌های خیریه سعی می‌کنند محبوب‌ترین کتابفروشی شهرشان را از تعطیلی نجات دهند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، مردم شهر سانفرانسیسکو با جمع‌آوری کمک‌های خیریه سعی می‌کنند یکی از محبوب‌ترین کتابفروشی‌ها و شاید محبوب‌ترین کتابفروشی شهرشان را از تعطیلی نجات دهند. چراغ‌های شهر نام کتابفروشی محبوب شهر سانفرانسیسکو است که در ایام شیوع ویروس کرونا با خطر تعطیلی روبرو شده است.
 
کتابفروشی چراغ‌های شهر (City Lights) در سال 1953 توسط لارنس فرلینگتی تاسیس شد و در این سال‌ها به یکی از مراکز فرهنگی اصلی شهر سانفرانسیسکو تبدیل شده است. مالکان این کتاب‌فروشی در روزهای گذشته از مردم درخواست کمک کردند که در مدت چهار روز مبلغی حدود 500هزار دلار کمک‌های خیریه جمع شد.
 
بیشتر کتابفروشان مستقل آمریکایی در ایام قرنطینه با مشکل تامین هزینه‌های خود روبرو شدند و بسیاری نیز با خطر تعطیلی روبرو هستند. بعضی از کتابفروشی‌های مستقل به فروش اینترنتی روی آورده و بعضی نیز با روش‌های ابداعی سعی در حفظ خود دارند.
 
الین کتزنبرگر مدیر کنونی کتابفروشی هفته گذشته در فضای مجازی از مردم شهر خواست با کمک‌های خیریه جلوی تعطیلی کامل کتابفروشی را بگیرند. کتابفروشی‌های سانسفرانسیسکو از اواسط ماه مارس به خاطر شیوع ویروس کرونا بسته هستند. مالکان کتابفروشی چراغ‌های شهر می‌گویند به خاطر ایمنی کارکنان خود سفارش‌های اینترنتی خود را نیز لغو کرده‌اند.
 
مدیر اجرایی کتابفروشی مذکور در صفحه توئیتر خود خطاب به مردم سانسفرانسیسکو نوشته بود: ما نمی‌خواهیم به هر قیمتی درآمدزایی داشته باشیم چون حفظ جان انسان‌ها مهم‌تر از هرچیزی است ولی حفظ این کتابفروشی نیز برای شهر دارای اهمیت است. من از مردم شهر می‌خواهم با کمک‌های خود مانع تعطیلی این قطب فرهنگی شهر شوند.
 
حالا بعد از چهار روز از درخواست کمک کتابفروشی، کتزنبرگر از جمع آوری حدود نیم میلیون دلار در عرض چهار روز اظهار شگفتی کرد و نوشت: معلوم است که چراغ‌های شهر هیچ وقت خاموش نخواهد شد. وی پیش‌بینی کرد مبالغ بیشتری در روزهای آینده جمع شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها