پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
فستیوال کتاب ادینبورگ اسکاتلند سال آینده برگزار می‌شود

مسئولان اسکاتلندی اعلام کردند امسال فستیوال کتاب پایتخت این کشور به طور کلی برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، امسال فستیوال کتاب شهر ادینبورگ (EIBF) به خاطر ویروس کرونا لغو شده است. مسئولان اسکاتلندی اعلام کردند امسال این فستیوال به طور کلی برگزار نخواهد شد.
 
فستیوال بین‌المللی کتاب ادینبورگ یا ادینبرا یک جشنوارهٔ کتاب است که در سه هفتهٔ پایانی ماه آگوست هر سال در میدان شارلوت واقع در مرکز پایتخت اسکاتلند برگزار می‌شود.
 
این جشنواره که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ادبی در نوع خود در جهان شناخته شده و همواره میزبان مباحثات و مناظره‌های فرهنگی و سیاسی، همراه با برنامهٔ پرسابقهٔ رویدادهای کودکان بوده است.
 
نیک بارلی مدیر فستیوال کتاب ادینبورگ می‌گوید این تصمیمی نبوده که به آسانی بتوان گرفت. ما خیلی سعی کردیم این جشنواره لغو نشود ولی شرایط در جهان به گونه‌ای است که اولویت‌ها تغییر کرده و نمی‌توان آن را امسال برگزار کرد.
 
وی گفت: پیش از این تصمیم داشتیم فستیوال در تاریخ دیگری برگزار شد ولی شرایط آب و هوایی اسکاتلند اجازه این کار را نمی‌دهد و مجبور شدیم برگزاری نمایشگاه را به آگوست سال بعد موکول کنیم. باید بگویم از این مسئله آگاهی کامل دارم که برگزاری یک فستیوال کتاب نه تنها برای ادبیات جامعه اسکاتلند مهم است بلکه در هر گوشه از جهان این موضوع اهمیت دارد.
 
مدیر فستیوال کتاب در ادامه از علاقمندان به جشنواره کتاب اسکاتلند دعوت کرد در سال آینده از این فستیوال بازدید کنند. وی افزود: در حقیقت شما علاقمندان به کتاب فستیوال کتاب ادینبورگ هستید و بدون شما این فستیوال معنایی ندارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها