سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
نامزدهای نهایی جایزه والتراسکات 2020 اعلام شدند

فهرست نهایی جایزه والتر اسکات 2020 اعلام شد. جایزه که آثار داستانی تاریخی را بررسی و جایزه‌ای 25 هزار پوندی به برنده اهدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک‌سِلِر، نامزدهای نهایی جایزه داستان‌های تاریخی والتر اسکات اعلام شد. جایزه والتر اسکات که در سال 2020 وارد یازدهمین سال فعالیتش شد شش کتاب را به عنوان فهرست اولیه معرفی کرد تا برای به دست آوردن جایزه 25 هزار پوندی با هم به رقابت بپردازند.
 
فهرست نهایی جایزه والتر اسکات 2020 به شرح زیر است:

«پاریسی‌ها» نوشته ایزابلا هَمِد
 «به کالیس، در زمان عادی» نوشته جیمز میک
«نمایش سایه» نوشته جوزف اُکانر
«رهاشده» نوشته تیم پِرز
«گناه غفلت» نوشته مارگاریت پولند
«سرزمین باریک» نوشته کریستین هیکی
 
 در میان نامزدهای اولیه نام بنجامین مایرز به چشم می‌خورد که در سال 2018 با کتاب «چوبه دار» موفق به دریافت جایزه والتر اسکات شده بود. «چطور ناپدید شدیم» نوشته جینگ-جینگ لی نیز دیگر کتاب حاضر در فهرست اولیه بود که در میان نامزدهای فهرست اولیه جایزه داستانی زنان بریتانیا در سال جاری هم قرار دارد. هیچ کدام از دو نویسنده موفق به حضور در فهرست نهایی نشدند.
 
 
علاوه بر این رئیس هیئت داوران جایزه والتر اسکات پس از ده سال تغییر کرد. آلیستر موفات، رئیس پیشین هیئت داوران جایزه والتر اسکات جای خود را به کیتی گرانت دارد که از سال 2017 از اعضای هیئت داوران است.
 
 گرانت پس از معرفی به عنوان رئیس هیئت داوران گفت: «باعث افتخار من است که رئیس هیئت داوران جایزه والتر اسکات شوم. البته چالش بزرگی برای من است. جلسات هیئت داوران مانند گروه کتابخوانی جالبی است. همه اعضا از ارزش و تأثیرگذاری این جایزه آگاه هستند. آثار خوبی در فهرست اولیه داریم و انتخاب نامزدهای فهرست نهایی کار دشواری بود اما با قدرت این وظیفه خطیر را به سرانجام رساندیم زیرا در این برهه‌ی حساس از تاریخ تأثیرگذاری آثار تاریخی بیشتر است.»
 
هیئت داوران جایزه والتر اسکات در سال 2019 شامل کیتی گرانت، الیزابت باکلوچ، جیمز هالووی، الیزابت لایرد، جیمز نوتی، و کرستی وارک است.
 
جایزه سر والتر اسکات اولین بار در سال 2010 و برای بزرگذاشت یاد سر والتر اسکات، شاعر و داستان‌نویس انگلیسی برگزار شد. ارزش مالی این جایزه بسیار زیاد است و در میان پنج جایزه گران بریتانیا قرار دارد و آثاری که سال گذشته در بریتانیا، ایرلند و کشوهای مشترک‌المنافع منتشر شده‌اند اجازه دارند در این رقابت شرکت کنند.
 
قرار بود برنده جایزه والتر اسکاتِ 2020 در تاریخ دوازدهم ژوئن در اسکاتلند اعلام می‌شود اما با شیوع کرونا زمان اعلام برنده نامشخص است و در آینده اعلام می‌شود. برنده 25 هزار پوند و هر کدام از نامزدهای حاضر در فهرست نهایی هزار و پانصد پوند به عنوان جایزه دریافت می‌کنند. سال گذشته «برداشت طولانی» نوشته رابرت رابرتسون، شاعر اسکاتلندی به عنوان برنده معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها