یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کمک 50میلیارد یوررویی آلمان به بخش فرهنگی در دوران کرونا

دولت آلمان برای مقابله با عواقب بحران کرونا 50 میلیارد یورو برای کمک به مشاغل فرهنگی، هنری، صنایع خلاق و شرکت‌های رسانه‌ای در این کشور در نظر گرفته است.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اکتوالیته- حالا که همه‌گیری ویروس کرونا فعالیت اقتصادی بسیاری از کشورها را فلج کرده، دولت‌ها تلاش می‌کنند تا به منظور مهار و کاهش آسیبی که قرنطینه بر کسب‌و کارها وارد آورده راه‌حل‌هایی را فراخور شرایطشان ارائه دهند. در این میان آلمان اولین کشوری است که اولین اقدام موثر و یک برنامه کامل حمایتی را در مقیاسی وسیع و در راستای حمایت از بخش‌های فرهنگی، خلاقانه و رسانه‌های آلمان به مرحله اجرا گذاشته است.

دولت آلمان در بیانیه‌ای از قول وزیر فرهنگ آلمان اظهار کرده که یک بودجه عظیم حمایتی 50 میلیارد یورویی برای بخش فرهنگی و برای حمایت هنرمندان مستقل، کسب‌و کارهای کوچک فرهنگی و نیز مطبوعات در این کشور در نظر گرفته است.

 مونیکا گروته، وزیر فرهنگ آلمان در این باره اظهار داشت: «جمهوری فدرال آلمان کاملا از اهمیت صنایع خلاق و خوداشغالی در این کشور آگاه است. بله ما از همه مشکلات پیش آمده مطلع‌ هستیم.»

بر اساس اطلاعیه منتشر شده این بودجه برای کمک به مشاغل کوچک فرهنگی و برای تامین هزینه‌های اضافی و امنیت آینده موسسات فرهنگی مانند اجاره مغازه‌ها یا کارگاه‌های هنری اختصاص خواهد یافت. این بودجه شامل شرکت‌های رسانه‌ای از جمله روزنامه‌ها نیز می‌شود تا بتوانند مثل سابق به اطلاع‌رسانی خود به بهترین شکل ممکن ادامه دهند.

دولت علاوه بر کمک 50 میلیارد یوررویی، اقدامات دیگری را برای کمک به مشاغل آسیب‌دیده از بحران کرونا نظیر معافیت مالیاتی، تعویق پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و و اعطاء وام‌های ضروری در نظر گرفته است.

وزیر فرهنگ آلمان در ادامه افزود «جامعه دموکراتیک آلمان بیش از هر زمان دیگری به دورنمای فرهنگی و رسانه‌ای منحصر به فرد و متنوع خود در این شرایط حساس تاریخی نیازمند است. شرایطی که تا همین اواخر غیر قابل تصور می‌نمود. اما در این شرایط ابتکار و نوآوری می تواند به ما برای غلبه بر بحران کمک کند و به همین منظور است که این اقدامات حمایتی در نظر گرفته شده است و هنرمندان و اهالی فرهنگ نه تنها برای جامعه لازم هستند بلکه وجودشان برای زمان کنونی و در شرایط حاضر حیاتی است.»

با این‌همه ابهامات فراوانی در این برنامه کمکی به ویژه آن بخش که به مشخصات شرکت‌ها یا اسامی فرهنگیان و هنرمندانی که برای کمک در نظر گرفته شده‌اند وجود دارد. این اطلاعیه درباره بخش‌های فرهنگی و خلاق حرف می‌زند بدون ذکر دقیق و مشخص زمینه‌های فعالیت.

علاوه بر این به دشواری می‌توان فهمید که آیا 50 میلیارد یورو منحصرا به صنایع فرهنگی و خلاق و شرکت‌های رسانه‌ا‌ی اختصاص خواهد یافت و یا اینکه این‌ها بخشی از یک برنامه حمایتی بزرگ‌تر برای مشاغل کوچک و آسیب‌پذیر در آلمان است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    سلام. ۵۰ میلیارد یورو یا ۵۰ هزار یورو؟؟؟ هر دوتاش بعیده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها