چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
توصیه‌های کرونایی نویسنده ژانر وحشت آمریکا

نویسنده آمریکایی در پیامی هدف از اشتراک گذاشتن بخش‌هایی از رمانش را آموزش چگونگی انتشار ویروس کرونا عنوان کرده است .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایندیپندنت، رمان ایستادگی یا مقاومت نوشته استیون کینگ نویسنده مشهور آمریکایی و صاحب آثار ژانر وحشت این روزها با توجه زیادی از سوی خوانندگان داستان‌های ترسناک روبرو شده است. کینگ بخش‌هایی از این رمان را به صورت رایگان در اختیار خوانندگان قرار داده است.
 
نویسنده آمریکایی در پیامی هدف از اشتراک گذاشتن بخش‌هایی از رمانش را آموزش چگونگی انتشار ویروس کرونا عنوان کرده است و اعتقاد دارد مردم با خواندن داستان و رمان‌های قدیمی درباره ویروس‌های کشنده می‌توانند در واقعیت با ویروس کرونا مبارزه کنند.
 
ایستادگی یک رمان ترسناک/فانتزی پسارستاخیزی است که توسط کینگ در سال 1987 منتشر شد و سپس در سال ۱۹۹۰ ویرایش دوباره منتشر شد.  وی سناریوی این کتاب را قبلاً در داستان کوتاه گشت‌وگذار شبانه نشان داده بود.
 
کینگ از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ قسمتی از متن اصلی را بازگردانی کرده و برای اختصار حذف کرد. وی بخش‌هایی را اضافه و تجدیدنظر کرده، موقعیت داستان را تغییر داده و بر این اساس برخی از ارجاعات فرهنگ عامه را به روزرسانی کرد.
 
داستان این رمان حول محور انتشار ویروسی مرگبار شبیه آنفولانزا روایت شده است. در داستان گفته می‌شود که این ویروس به عنوان سلاحی بیولوژیک توسط وزارت دفاع آمریکا ساخته می‌شود ولی دیگر نمی‌شود آن را کنترل کرد. این کتاب در ایران با عنوان ابلیس و با ترجمه نرسی خلیلی‌فر منتشر شده است.
 
استیون کینگ در صفحه توئیتر خود فصل هشت نسخه صوتی رمان را در اختیار علاقمندان خود قرار داده و در پیامی می‌نویسد: توجه کنید که ویروس‌ها اینگونه منتقل می‌شوند. البته باید توجه داشته باشید که ویروس کرونا به کشندگی ویروس‌های این داستان‌ها نیست.
 
کینگ پیش از این در پستی توئیتری یک ماه گذشته خطاب به خوانندگانش نوشته بود: به هیچ وجه ویروس کرونا شبیه ویروس رمان ایستادگی نیست. آرامش خود را حفظ کنید و تمام اقدامات احتیاطی لازم را به کار بگیرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها