سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
نمایشگاه کتاب بروکسل با محدودیت برگزار شد

درحالی که بسیاری از کتاب‌فروشان در اروپا به خاطر پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا کسب و کار خود را تعطیل کرده‌اند، به نظر می‌رسد چنین روندی در کشور بلژیک کمرنگ‌تر است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، درحالیکه بسیاری از ناشران و کتاب‌فروشان در اروپا به خاطر پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا کسب و کار خود را تعطیل کرده‌اند، به نظر می‌رسد چنین روندی در کشور بلژیک کمرنگ‌تر است.
 
مسئولان بلژیکی می‌گویند نمایشگاه کتاب بروکسل را به طور محدود اداره کرده‌اند. این نمایشگاه هفته گذشته در پایتخت بلژیک برگزار شد.
 
نمایشگاه کتاب بروکسل قرار بود اوایل ماه مارس برگزار شود که به تاریخ دیگری موکول شده بود. حالا مسئولان این نمایشگاه در قلب اروپا تصمیم گرفته‌اند به صورت محدود نمایشگاه را باز نگه دارند. آنطور که بلژیکی‌ها می‌گویند نمایشگاه کتاب بروکسل تنها برای تجار و عاملان و واسطه‌های تجاری باز بوده است.  
 
وینسنت مونتاگن رئیس اتحادیه ناشران فرانسه یکی از شرکت‌کنندگان اصلی این نمایشگاه می‌گوید تصمیم بلژیکی‌ها حساس است ولی می‌تواند برای زنده‌ نگه داشتن نشر اروپا مفید لازم باشد. به گفته این مقام فرانسوی بسیاری از ناشران و کتاب‌فروشان در اروپا تعطیل کرده و حالا اکثر نمایشگاه‌های کتاب نیز لغو می‌شود.
 
سال گذشته 5هزار نفر از شهروندان بلژیکی در نمایشگاه کتاب بروکسل شرکت کرده بودند ولی حالا دولت تنها به بعضی ناشران و عاملان فروش کتاب اجازه داده تا در این نمایشگاه شرکت کنند. البته دولت بلژیک کمتر از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا در پیشگیری از کرونا احتیاط می‌کند.
 
باتیههو (Batibouw) بزرگترین نمایشگاه محصولات خانگی در بروکسل هفته گذشته بدون کمترین تغییر در برنامه  خود برگزار شد که تعداد قابل توجهی نیز از آن بازدید کردند. مسئولان نمایشگاه کتاب بروکسل حدود 150 دعوتنامه به نویسندگان کشورهای مختلف ارسال کرده ولی دعوتنامه 12 نویسنده ایتالیایی لغو شد که معلوم می‌شود مسئولان بلژیکی نیز به تدریج از کرونا ترسیده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها