پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
آمار فروش ناشران بزرگ آمریکا/کتاب‌های چاپی بیشتر فروختند

فروش کتاب الکترونیک در سال گذشته به طور کلی روند کاهشی داشته است ولی همچنان با وجود ویروس کرونا به افزایش فروش این کتاب‌ها امیدواری وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، در سال 2019 درآمد کتاب در ایالات متحده 4.2درصد کاهش یافته و 983.3 میلیون دلار درآمد ایجاد کرده است. کتابهای صوتی دیجیتال با 22.1 درصد افزایش نسبت به سال گذشته ، به رشد خود ادامه دادند و به 576.9 میلیون دلار درآمد رسیدند.
 
در کل فروش سالانه نسبت به سال 2018 دارای ثبات بوده است (0.1درصد) و با 7.9 میلیارد دلار درآمد روبرو بود.  فروش کل در کل برای ژانویه تا دسامبر 2019 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1.8درصد افزایش یافته و به 14.8 میلیارد دلار رسیده است.
 
ماه دسامبر سال گذشته کتاب‌فروشان بیشترین فروش کتاب‌های چاپی و الکترونیک را تجربه کردند که البته به خاطر ایام تعطیلات کریسمس بود. در این ماه خرده‌فروشان و سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین کتاب با افزایشی 9درصد به درآمد بالغ بر 728.9 میلیون دلار رسیدند. درآمد حاصل از فروش کتاب‌های صوتی در این ماه رقمی بالغ بر 50.7 میلیون دلار بود.
 
انتشارات سیمون اند شوستر با اعلام درآمد خود در سال 2019 گفته است در مورد کتاب‌های الکترونیک و چاپی دارای ثبات بوده است. فروش کتاب‌های صوتی این انتشارات بزرگ آمریکایی 15درصد افزایش داشته است.
 
انتشارات اشت میزان درآمد خود را از طریق فروش کتاب‌های چاپی 2.38 میلیارد یورو اعلام کرده است که این میزان 5٪ از سال 2018 افزایش داشته است. کتابهای الکترونیک 7.7درصد از درآمد این انتشارات را به خود اختصاص داده بود.
 
مایکل پیتس ، مدیرعامل انتشارات اشت گفت در سال 2019 کتاب‌های مستند بیشتر از کتاب‌های داستانی فروش داشتند. وی افزود: در سال 2018 کتاب‌های داستانی بیشتر طرفدار داشتند ولی این روند در سال بعد از آن تغییر کرد.
 
انتشارات هارپرکالینز اعلام کرد که فروش کتاب‌های صوتی نسبت به سال مالی 2018 افزایش 40 درصدی داشتند. برایان موری مدیرعامل این انتشارات گفت سال گذشته کتاب‌های الکترونیک افت محسوسی داشته ولی این انتشارات همچنان به تولید این کتاب‌ها با قوت سابق ادامه می‌دهد.
 
به گفته موری فروش کتاب الکترونیک در سال گذشته به طور کلی روند کاهشی داشته است ولی همچنان با وجود ویروس کرونا به افزایش فروش این کتاب‌ها امیدواری وجود دارد.
 
این آمارها در حالی است که انتشارات پنگوئن و مک‌میلان آمار فروش کتاب‌های الکترونیک و چاپی خود را در سال 2019 هنوز اعلام نکردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها