یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
استفن کینگ:  لغو انتشار کتاب وودی آلن اشتباه است!

استفن کینگ، نویسنده شناخته‌شده ژانر وحشت به تصمیم انتشارات هچت مبنی بر لغو انتشار کتاب وودی آلن واکنش نشان داد و گفت این موضوع ناراحتش کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایندیپندنت، چند روز پیش حواشی پیرامون انتشار کتاب جدید وودی آلن بالا و در نهایت انتشارات «هچت» تصمیم به لغو انتشارش گرفت.
 
استفن کینگ، نویسنده آمریکایی در این میان به لغو انتشار کتاب آلن اعتراض کرد و گفت این اتفاق ناراحتش کرده است. کینگ در توییتر خود نوشت: «تصمیم «هچت» برای حذف کتاب وودی آلن من را آزار می‌دهد. حرف من وودی آلن نیست. برای آقای آلن اهمیتی قائل نیستم اما اگر الان این اتفاق برای او رخ داده است نفر بعدی چه کسی است؟»
 
پس از انتشار این پست توییتری کاربران به کینگ اعتراض کردند و کینگ در توضیح گفت نگران است این موضوع به یک عادت تبدیل شود: «هر کاری اولش سخت است. بار دوم آسان‌تر می‌شود.»
 
دختر وودی آلن قبلاً ادعا کرده بود که مورد آزار جنسی پدرش قرار گرفته است. کینگ می‌گوید: «اگر آلن کودکان را مورد آزار قرار داده است کتابش را نخرید. فیلم‌هایش را تماشا نکنید. به موسیقی جازی که می‌نوازد گوش ندهید. با کیف پولتان به او رأی  ندهید. در آمریکا ما چنین می‌کنیم.»
 
کینگ در ادامه گفت: «چاپ کتاب رونان فاررو-پسر وودی آلن- توسط «هچت» نشان بی‌تفاوتی این نشر است!»
استفن کینگ که در سال ۱۹۴۷ در ایالت مِین امریکا زاده شده، نخستین رمان خود «کری» را در سال ۱۹۷۴ نوشت و نیم قرنِ بعدی را صرف ثبت هیولاها و قهرمانان آمریکا کرد. آرشیو کاراکترهای او طیف وسیعی از دلقک‌های قاتل و ماشین‌های شیطانی تا طرفداران روان‌پریش و سیاستمداران پوپولیست دیوانه را در بر می‌گیرد. از پرطرفدارترین کتاب‌های او می‌توان به «ایستادگی»، «منطقه مرده» و «قبرستان حیوانات خانگی» اشاره کرد.
 
«مؤسسه» آخرین رمان استفن کینگ است که در آن کودکان با استعدادهای ویژه ربوده می‌شوند و به مؤسسه‌ای فرستاده می‌شوند که در آن کارمندان خبیث و بدذات به روش‌های ترسناکی تلاش می‌کنند استعدادهایشان را بیرون بکشند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها