شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کارمندان انتشارات هچت در اعتراض به انتشار خاطرات وودی آلن محل کار خود را ترک کردند

کارمندان این انتشارات می‌گویند شرکت‌شان به نگرانی آنها برای حمایت از این فیلم‌ساز که متهم به سوءاستفاده جنسی است اهمیت نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین - ده‌ها نفر از کارمندان انتشارات فرانسوی هچت روز پنج‌شنبه در اعتراض به تصمیم این شرکت برای انتشار زندگی‌نامه وودی آلن، دفتر خود در شهر نیویورک را ترک کردند.
 
گرند سنترال، زیرشاخه اشت، این هفته اعلام کرد که در تاریخ هفتم ماه آوریل «بی‌مقدمه» اثر وودی آلن، کارگردان هالیوود را منتشر خواهند کرد. شرایط مالی این کتاب که گرند سنترال یک سال پیش بی‌سروصدا قراردادش را بسته فاش نشده است.
 
آلن ۸۴ ساله، فیلم‌ساز برنده جایزه اسکار است که بیشتر به خاطر آثاری نظیر «آنی هال» و «رز بنفش قاهره» شناخته می‌شود و یکی از تاثیرگذارترین کمدین‌های زمان خود محسوب می‌شود. اما ادعاهای دخترش، دیلان فارو، مبنی بر اینکه آلن او را در کودکی و در اوایل دهه ۱۹۹۰ مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده، حرفه سینمایی او را در ایالات متحده به‌طرز شدیدی تحت تاثیر قرار داده است.
 
آلن هرگونه تخلف را تکذیب کرده و هرگز بعد از دو تحقیق جداگانه در دهه ۱۹۹۰ متهم شناخته نشد.
 
رونان فارو، پسر وودی آلن، روزنامه‌نگار و نویسنده کتاب پرفروش «بگیر و بکش» که بیشتر به خاطر مقالاتش در نیویورکر و کمک به افشای اتهامات سوءاستفاده‌ جنسی هاروی واینستین از بازیگران هالیوودی معروف شده و به همین خاطر جایزه پولیتزر را برای نیویورکر به ارمغان آورد، به حمایت از خواهرش برخاست. کتاب «بگیر و بکش» به تازگی توسط لیتل براون، یکی دیگر از زیرشاخه‌های این گروه رسانه‌ای فرانسوی منتشر شده و رونان فارو در پی خبر انتشار کتاب زندگی‌نامه آلن این ناشر را به قطع همکاری خود با آنها تهدید کرده است.
 
کارمندان هچت گفتند به این خاطر اقدام به ترک دفتر خود کرده‌اند که احساس کردند به نگرانی‌شان از بابت انتشار خاطرات وودی آلن اهمیتی داده نمی‌شود. در بیانیه پیشین کارمندان هچت آمده است: «ما در کنار رونان فارو، دیلان فارو و تمام بازماندگان تجاوزهای جنسی ایستادگی می‌کنیم.»
 
پس از این اقدام کارکنان، دیلان فارو در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «بسیار از این اقدام باورنکردنی کارکنان اشت سپاسگزارم. از صمیم قلبم ممنونم.» او اضافه کرد: «تصمیم اشت برای انتشار کتاب آلن عمیقا مرا ناراحت کرد و خیانت مطلقی به برادرم محسوب می‌شود.»
 
مایکل پیتس، مدیر ارشد انتشارات هچت پس از واکنش‌ها به انتشار کتاب آلن در مصاحبه‌ای گفت:‌ «هر کتاب رسالت خاص خود را دارد. وظیفه ما به عنوان ناشر کمک به نویسندگان در دستیابی به آن چیزی است که در پی خلق یک اثر به دنبال آن هستند.»
 
رونان فارو در ایمیل خود به آقای پیتس نوشت: «من و شما در «بگیر و بکش» همکاری کردیم که به آسیب‌هایی که وودی آلن به خانواده من وارد کرده بود اشاره داشت... و شما مخفیانه سعی در انتشار کتاب کسی داشتید که مرتکب آن آزارهای جنسی شده بود. بدیهی است که من دیگر نمی‌توانم با شما کار کنم. تصور کنید که تمام این‌ها برای خواهر خودتان اتفاق افتاده بود.»
 
این اعتراض حمایت دیگر ناشران را در پی داشت و اتحادیه کارکنان هارپرکالینز نیز بلافاصله پس از اقدام کارمندان هچت توییت کرد: «ما در کنار کارکنان هچت ایستاده‌ایم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها