دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
«جوجو ربیت» برنده بهترین فیلمنامه اقتباسی اُسکار شد

دیشب مراسم اُسکار سال 2020 برگزار شد و برندگان بخش‌های مختلف معرفی شدند. در بخش فیلمنامه اقتباسی فیلم «جوجو ربیت» نوشته تایکا وایتیتی برنده جایزه معتبر اُسکار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک‌تایمز، مراسم جایزه اُسکار با حضور ستاره‌های سینمایی شب گذشته برگزار شد و برندگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.
 
در بخش فیلمنامه اقتباسی «جوجو ربیت» یا «جوجو خرگوش» نوشته تایکا وایتیتی به عنوان برنده انتخاب شد. «جوجو ربیت» بر اساس رمانی از کریستین لونز به نام «آسمان‌های در قفس» نوشته شده است.
 
«آسمان‌های در قفس» از زاویه دید شخصیتی به نام جوهانس بتزلر، عضو پرشور گروه جوانان طرفدار هیتلر در دوره جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. جوهانس طرفدار سرسخت عقاید پیشوا و ایده‌های نازی‌ها است. همین موضوع سبب می‌شود وقتی متوجه می‌شود والدینش دختری یهودی به نام اِلسا را در خانه‌شان در وین پنهان کرده‌اند شوکه شود.
 
در فیلم «جوجو ربیت» هم جوهانس یا جوجو پسرکی ده ساله است که در آلمان دوره نازی‌ها زندگی می‌کند. گفته می‌شود پدرش برای ایتالیایی‌ها می‌جنگد اما هیچ تماسی با او ندارند. خواهرش هم بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا از دنیا می‌رود. جوجو در خانه تنها بود که از حضور نوجوان یهودی به نام اِلسا آگاه می‌شود. اِلسا را تهدید می‌کند که او را به گشتاپو تحویل دهد اما اِلسا می‌گوید اگر او را تحویل دهد مادر جوجو را هم به اتهام مخفی کردنش اعدام می‌کنند.
 
«جوجو ربیت» در مراسم بفتا امسال که چندی پیش برگزار شد به عنوان برنده بهترین فیلمنامه اقتباسی انتخاب شد.
 
«جوجو ربیت» جایزه بهترین فیلمنامه انجمن منتقدین و همچنین انجمن بازیگران آمریکا را هم در سال جاری دریافت کرد.
 
در حاشیه مراسم امسال ناتالی پورتمن، بازیگر آمریکایی فیلم‌هایی چون «آواز قو» در اعتراض به عدم نامزدی زنان کارگردان در مراسم امسال لباسی پوشیده بود که نام کارگردانان زن مختلف روی آن نوشته شده بود.
 
علاوه بر این بیشترین جوایز اسکار سال 2020 به فیلم «پارازیت» با چهار اُسکار تعلق گرفت و پس از آن «1917» به کارگردانی سام مندس سه جایزه اُسکار به دست آورد.
 
« اُسکار» جایزه سال آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی آمریکا است که هر ساله برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها