چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
حمایت پی‌یر لومتر از کتاب‌فروشی‌های مستقل

پی‌یر لومتر، نوبسنده فرانسوی و برنده جایزه گنکور می‌گوید که کتاب‌هایش در آمازون فروش خوبی دارند اما ترجیح می‌دهد که به تعداد کم‌تر اما در کتاب‌فروشی‌ها به فروش برسند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته-پی‌یر لومتر، نویسنده فرانسوی و برنده جایزه گنکور در مراسمی که در  یک کتابفروشی به مناسبت انتشار رمان جدیدش با عنوان «آینه‌های غم‌های ما» برگزار شده بود حضور یافت و از این فرصت برای حمایت از کتاب‌فروشی‌ها و اهمیت آن‌ها در عصری که بقای این صنعت رو به روز دشوارتر می‌شود سخن به میان آورد.

  پی‌یر لومتر که برای نگارش رمان جدیدش در کتابفروشی لابرینت دعوت شده بود درباره ادبیات گفت «ادبیات هنوز می‌تواند یک اتفاق مهم باشد. رویدادی که مردم را به حرکت وادارد و آن‌ها را برای دیدار با یک نویسنده و گذراندن وقت با او وارد کتابفروشی‌ها کند.»

نویسنده «دیدار به قیامت» با یادآوری این نکته که فروش آنلاین کتاب بیش از هر زمان دیگری به صنعت فرهنگی و فکری کتابفروشی‌ها لطمه زده و موجب از میان رفتن صدها شغل مرتبط با آن شده اشاره کرد «به لطف شما مردم است که ادبیات هنوز در این کشور اتفاقی ممکن است که ما بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم و کتابفروشی‌ها نیز بیش از هر زمان دیگری به وجود و حضور ما در کنارشان نیاز دارند.»

پی‌یر لومتر با اشاره به این‌که رمان‌هایش در آمازون فروش بالایی دارند گفت که برایش چندان لذت‌بخش نیست و ترجیح می‌دهد کتاب‌هایش به تعداد کم اما در کتاب‌فروشی‌های مستقل به فروش برسند.

او در ادامه افزود «درست است از معدود نویسندگانی هستم که کتاب‌هایم خوب به فروش می‌رسند اما همیشه این‌طور نبوده است. سال‌های بسیار دشواری را به یاد می‌آورم و همچنان به سایر همکارانم فکر می‌کنم که در زندگی حرفه‌ای خود مشکلات بسیاری را متحمل می‌شوند و برای همین است که در تور کتاب در فرانسه شرکت می‌کنم تا از مردم بخواهم به کتابفروشی‌ها بروند و در مقابل از کتابفروشی‌ها هم سپاس‌گزارم که با وجود مشکلات متعدد به شغل خود که استمرار آن روز به روز سخت‌تر می‌شود ادامه می‌دهند.»

نویسنده فرانسوی در پایان از مخاطبان خود تقاضا کرد که از خرید کتاب صرفا با کلیک کردن خودداری کنند و برای خرید کتاب به کتاب‌فروشی‌ها سری بزنند. کاری که فیلیپ گلوک، نویسنده کمیک‌استرپ پیش از این انجام داده بود و از خوانندگان خود خواهش کرده بود برای خرید کتاب‌هایش  فقط سراغ کتابفروشی‌ها بروند.

پی‌یر لومتر، نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس اهل فرانسه و متولد سال 1951 میلادی در شهر پاریس است. مهم‌ترین رمان این نویسنده فرانسوی «دیدار با قیامت» نام دارد که  در سال 2013 منتشر شد و در همان سال نیز چندین جایزه معتبر از جمله جایزه گنکور را از آن خود کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها