چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
یک دهه سکوت شعری اتوود شکست/ کاوش در ابعاد جسمانی روحانی انسان

اکثر شعرهای کتاب جدید مارگارت اتوود نویسنده مشهور کانادایی درباره ابعاد زندگی جسمانی و روحانی انسان و سیر تحول بین این دو مرحله سروده شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، مارگارت اتوود نویسنده مشهور کانادایی و صاحب رمان سرگذشت ندیمه بعد از حدود یک دهه قرار است مجموعه شعر جدیدی منتشر کند. آخرین مجموعه شعر اتوود در سال 2007 با عنوان «در» منتشر شده بود.
 
مجموعه شعر جدید اتوود قرار است توسط انتشارات چاتو اند ویندوس با عنوان «عزیزم» (dearly) منتشر شود. ناشر گفته است اکثر شعرهای این مجموعه درباره ابعاد زندگی جسمانی و روحانی انسان و سیر تحول بین این دو مرحله سروده شده است.
 
به گفته مسئولان انتشارات ویندوس تقریباً بخش عمده‌ای از شعرهای اتوود در این کتاب به اشکال مختلف حیات وحش و محیط زیست پرداخته است. اتوود در سال‌های گذشته فعالیت‌های بسیاری در تبلیغ برای حفظ محیط زیست انجام داده است.
 
بکلی هاردی یک مدیر ارشد در انتشارات چاتو اند ویندوس اعتقاد دارد اکثر شعرهای این مجموعه با شخصیت و زندگی روزمره اتوود هماهنگی کامل دارد. وی این مجموعه شعر را یک لذت ناب دانست که قلب و ذهن را در بر می‌گیرد. کتاب صوتی این مجموعه قرار است با صدای خود اتوود وارد بازار شود.
 
مارگارت اتوود اولین مجموعه شعرش را در سال 1961 با عنوان « همزاد پرسفونه» منتشر کرد. پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود که اولین بار در حال قدم زدن در کنار یک زمین فوتبال به این باور رسیده است که می‌‌تواند شعر بگوید و داستان بنویسد. وی در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین در سال 2003 گفته بود شعرهایش را قبل از کاغذ در ذهنش می‌سراید و تنها کاری که بعد از آن می‌کند پیاده کردن روی کاغذ است.
 
نام اتوود در سال ۲۰۰۱ در میان ستاره‌داران پیاده‌راه مشاهیر کانادا قرار گرفت. او همچنین یکی از بنیان‌گذاران بنیاد نویسندگان کانادا است و موسس یک سازمانی غیرانتفاعی برای تقویت جامعه نویسندگان کانادا است. در کنار خدمات بی‌شمارش به ادبیات کانادا، یکی از بنیان‌گذاران جایزه شعر گریفین نیز محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها