شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۱
اعلام نامزدهای اولیه جایزه دیلن توماس 2020

نامزدهای اولیه جایزه توماس دیلن، که مختص نویسندگان جوان و زیر 39 سال است، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک‌سلر، نامزدهای اولیه جایزه دیلن توماس معرفی شد و نویسندگان جوان با موضوعاتی چون سیاست و اجتماع، فرهنگ، و قدرت بخت دریافت جایزه 30 هزار پوندی را دارند.
 
«موج» نوشته جی برنارد، «فلچ» نوشته ماری جین چان، «لاشه‌های نفیس» نوشته مینا کانداسامی، «چیزهایی که در تاریکی می‌گوییم» نوشته کیرستی لوگان، «ماشین سیاه در حال سوختن» نوشته هلن مورتف «هنرشناس» نوشته یلنا ماسکویچ، «درون مرزی» نوشته تیا اوبرت، «آرشیوباز لجوج» نوشته یارا رودریگز فاولر، «اگر همه دنیا و عشق جوان بودند» نوشته استفن سکستون، «زمین دور» نوشته مادوری ویجای، «روی زمین برای مدت کوتاهی زیبا هستیم» نوشته اوشن وونگ، و «محوطه» نوشته بایرون واشنگتن دوازده اثر حاضر در فهرست اولیه هستند.
 
جایزه «دیلن توماس» توسط دانشگاه «سوانسی» بنیان‌گذاری شده است و  از سال ۲۰۰۶ به عنوان یکی از گران‌ترین و معتبرترین جوایز ادبی جهان شناخته می‌شود.
 
این جایزه به آثار چاپ‌شده به زبان انگلیسی از نویسندگان نوقلم زیر 39 سال تعلق می‌گیرد و گونه‌های ادبی رمان، شعر و نمایشنامه را مورد تقدیر قرار می‌دهد.  دیلن توماس در سن ۳۹ سالگی درگذشت و اکثر کارهایش را از ۲۰ تا ۳۰ سالگی به نگارش درآورده بود.
 
دای اسمیت، استاد دانشگاه سوانسی رئیس هیئت داوران است و کرت هاینزلمان، نامیتا گوخال، لوسی کالدول، و بریجت مینامور او را در انتخاب فهرست کوتاه و برنده یاری خواهند کرد.
 
فهرست نهایی در تاریخ هفتم آوریل اعلام و برنده در روز چهاردهم می در دانشگاه سوانسی معرفی می‌شوذ.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها