سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
آثار موردعلاقه اوباما در سال 2019

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده شب گذشته آثار مود علاقه خود در سال 2019 را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تایم، باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا فهرست آهنگ‌ها، کتاب‌ها، و فیلم‌های موردعلاقه خود در سال 2019 را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده است.
 
رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک پست اینستاگرامی نوشت: «روزنه‌هایی چون دنیای ادبیات و هنر توانایی افزایش تجربه ما در زندگی را دارد. هنر و ادبیات به ما در ساختن زندگی‌مان کمک می‌کنند. کتابی که از قفسه برمی‌داریم تا به دوستی قرض بدهیم، آهنگی که پس از یک روز خسته‌کننده بارها به آن گوش می‌سپاریم، فیلمی که به ما کمک می‌کند احساس و فکری جدید داشته باشیم. همه این‌ها به انسان کمک می‌کنند تا برای لحظه‌ای از واقعیت بگریزند.»
 
اوباما فهرست نهایی آثار موردعلاقه‌اش را دیروز منتشر کرد. فهرست امسال اوباما شامل 19 اثر داستانی و غیرداستانی است.
 
«دوره نظارت کاپیتالیسم: جنگ برای آینده بشر در خط جدید قدرت» نوشته شوشانا زوباف
کتاب سنگین غیرداستانی مجموعه تحقیقات زوباف، استاد تجارت دانشگاه هاروارد است. زوباف معتقد است آینده دیجیتال را با نظارت شدید کنترل خواهند کرد. موضوعی که اقتصاد را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد. این کتاب در میان فهرست آثار برتر سال 2019 مجلات نیویورک‌تایمز، گاردین، و تایم هم قرار داشت.
 
«ساعات خشمگین: قتل، کلاهبرداری، و آخرین دادگاه هارپر لی» نوشته کاسی سِپ
پس از انتشار «کشتن مرغ مقلد» چه اتفاقی برای هارپر لی رخ داد؟ سِپ، نویسنده کتاب‌اولی درباره وسواس هارپر لی برای بررسی چند قتل در آلاباما در سال 1970 میلادی تحقیق کرده است. اگرچه بررسی چند قتل لی را مجاب کرد تا کتابی دیگر بنویسد اما احتمالاً هیچ‌وقت نگارشش را به پایان نرسانده است. سِپ در اولین کتابش درهای درک یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان ادبی آمریکا را می‌گشاید. این کتاب در میان آثار برتر سال 2019 به انتخاب مجله تایم هم قرار داشت.
 
«آرشیو کودکان گمشده» نوشته والریا لوئیزلی
خانواده‌ای با ماشین شخصی به سفر می‌روند. مرد خانواده دوست دارد جاذبه‌های توریستی را ببیند اما زن خانواده دوست دارد به مرز برود و خبری از دو دختر دوستش بگیرد که قرار است توسط اداره مهاجرت دیپورت شوند. در این سفر فرزندان خانواده از کافی که بین پدر و مادرشان وجود دارد باخبر می‌شوند. داستانی درباره برابری و مشکلات مهاجر. «آرشیو کودکان گمشده» در فهرست اولیه جایره بوکر 2019 و همچنین فهرست داستان‌های برتر سال 2019 به انتخاب مجله تایم هم قرار داشت.
 
«دختر، زن، دیگر» نوشته برناردین اواریستو
«دختر، زن، و دیگر» هشتمین داستان اِواریستو است و در 12 فصل با دوازده راوی مختلف داستان زندگی دوازده زن را روایت می‌کند. برناردین اِواریستو، برگزیده بوکر 2019 اولین زن سیاه‌پوستی است که در طول پنجاه سال قدمت جایزه بوکر به عنوان برنده انتخاب شده است.
 
«آدم‌های معمولی» نوشته سالی رونی
داستان ماریان و کانل، دو جوان که در دوران فروپاشی ایرلند به دوره بزرگسالی می‌رسند و نویسنده به موضوعی غیرقابل‌درک از زمانه رسیده است و آن را در معرض دید عموم قرار  داده است. درست مانند دیگر داستان‌هایی که روح زمانه خود را منعکس می‌کنند. «آدم‌های معمولی» شاید اولین رمانی باشد که توانسته جوان بودن در دنیای کنونی را به درستی توصیف کند. جوانانی که اغلب تحصیلات بالایی دارند، خود را خوب می‌شناسند و عصبی هستند. مهم‌ترین سؤالی که رمان مطرح می‌کند این است که آیا دو شخصیت اصلی داستان در نهایت شاد خواهند بود یا خیر! در صحنه‌ای از داستان، کانل چنان محو خواندن رمان «اِما» نوشته جین آستن می‌شود که گذر زمان را از یاد می‌برد و وقتی کتابخانه را ترک می‌کند با خود می‌گوید: «مسخره است که آدم نگران ازدواج شخصیتی خیالی باشد اما موضوع اینجاست که ادبیات او را تحت تأثیر قرار می‌دهد!»
 
«خانه زرد» نوشته سارا بروم
کتاب خاطراتی از سارا بروم و روایت صد سال از زندگی خانواده‌اش. بیشتر این خاطرات در خانه‌ا‌ی که مادرش در سال 1961 خریده بود رخ می‌دهد. خانه‌ای که البته توسط طوفان کاترینا ویران شد. بروم با روایت این اتفاقات بار دیگر یاد خانه را زنده می‌کند.
 
اوباما آثار دیگری چون «ما در آب زندگی می‌کنیم» نوشته جس والتر، «منزوی» نوشته آلبرت وودفاکس، «به تمرین اعتماد کن» نوشته سوزان چوی»، «تپش زانوس زخمی» نوشته دیوید تروئر، .....به عنوان آثار منتخب خود در سال 2019 معرفی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها