سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کتاب‌های موردعلاقه بیل گیتس در سال 2019

بیل گیتس، مؤسس شرکت مایکروسافت و میلیاردر معروف آمریکایی علاقه خاصی به کتابخوانی دارد و همیشه کتاب‌های موردعلاقه‌اش را به دیگران معرفی می‌کند. با نزدیک شدن به پایان سال 2019 بیل گیتس پنج کتاب را به عنوان آثار موردعلاقه‌اش معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تایم، بیل گیتس، میلیاردر معروف آمریکایی پنج عنوان کتاب را به عنوان آثار موردعلاقه خود در سال 2019 معرفی کرد. این عناوین موضوعات مختلفی چون خوابیدن تا موضوع درسی مدارس و حتی تاریخ کشور آمریکا را پوشش می‌دهد.
 
مؤسس مایکروسافت در وبسایت شخصی‌اش نوشت: «دسامبر ماه خوبی برای مرور کارهایی است که در طول دوازده ماه سال انجام داده‌اید. از جمله این کارها مرور کتاب‌هایی است که در سال خوانده‌اید. آثار انتخابی من به شما کمک می‌کنند سال 2019 را به راحتی به پایان برسانید و شروع خوبی در سال 2020 داشته باشید.»
 
«ازدواج آمریکایی» نوشته تایری جونز
«ازدواج آمریکایی»، که سال گذشته در میان نامزدهای نهایی جایزه کتاب ملی آمریکا هم قرار گرفت و برنده جایزه ادبیات داستانی زنان بریتانیا هم شد، تنها رمان حاضر در فهرست برگزیده بیل گیتس در سال 2019 است.
 
گیتس درباره این کتاب نوشت: «با اینکه خواندنش آسان نیست اما چنان خوب نوشته شده که با وجود موضوع سخت کتاب غرق خواندنش می‌شوید.»

«ازدواج آمریکایی» درباره روی و سلستیال  است که تازه ازدواج کرده‌اند، عاشقانه یکدیگر را دوست دارند و زندگی آرام و موفقی دارند، اما ناگهان و پس از دستگیری روی به اتهام تجاوز به زنی سفیدپوست در گذشته همه چیز تغییر می‌کند. روی بی‌گناه است اما به 12 سال زندان محکوم می‌شود اما آیا سلستیال می‌تواند 12 سال دوری از همسرش را تحمل کند؟ جونز در این کتاب نشان می‌دهد زندانی شدن عضوی از خانواده نه تنها بر خود فرد تأثیر می‌گذارد بلکه زندگی عزیزانش را نیز برای همیشه دچار تغییر می‌کند.
 
 تایری جونز نویسنده «ازدواج آمریکایی» هم در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از بیل گیتس برای خواندن کتابش تشکر کرد و اعلام کرد قرار گرفتن در میان فهرست آثار برتر مؤسس مایکروسافت در سال 2019 افتخار بزرگی برای او است.
 
«این حقایق: تاریخچه ایالات متحده» نوشته جیل لِپور
جیل لِپور، کارمند مجله نیویورک‌تایمز و مورخ دانشگاه هاروارد مجموعه‌ای از تاریخ آمریکا را در این کتاب جمع‌آوری کرده است. «این حقایق» در تلاش است ارزش‌ها و همچنین تناقضات کشور آمریکا را کشف و بررسی کند و بر روی مفهوم آزادی و البته قانون برده‌داری تأکید دارد. گیتس می‌گوید: «دوستش داشتم و امیدوارم دیگران هم این کتاب را بخوانند. به نظر من این کتاب صادقانه‌ترین روایت از کشور آمریکا است که من تاکنون خوانده‌ام و نگارش زیبایی دارد.»
 
«رشد: از میکروارگانیسم‌ها تا مگاشهرها» نوشته والکلاو اسمیل
پدیده‌ها، مردم، و ایده‌ها چگونه شکل می‌گیرند؟ والکلاو اسمیل، استاد دانشگاه اهل کانادا و چک از دید علمی خود استفاده و موضوع رشد را بررسی می‌کند. به عنوان نمونه درباره تولید غذا پس از گسترش شهرها سخن می‌گوید. گیتس به مخاطبانش هشدار داد که کتاب پر از عبارات فنی است اما از آن‌ها درخواست می‌کند به خواندن ادامه دهند تا به تدریج عبارات مختلف را درک کنند و خوانش کتاب آسان شود. گیتس می‌گوید با خواندن این کتاب بهتر با کارکرد تمدن مدرن آشنا شده است: «این کتاب سبب شد قدردان آدم‌های باهوشی باشم که آزمایش می‌کنند، شکست میخورند، و در نهایت موفق می‌شوند.»
 
«آماده: کودکان برای رسیدن به یک زندگی موفق به چیزی نیاز دارند؟» نوشته دیان تاونر
در سال 2003 دیان تاونر، محقق معروف مدرسه‌ای بنا نهاد که در آن نه تنها دروسی که دانش‌آموز برای رفتن به کالج به آنها نیاز دارند تدریس می‌شد بلکه برای آموزش مهارت‌هایی که آدم‌ها در زندگی واقعی نیاز دارند برنامه‌ریزی شده بود. گیتس چندین بار از این مدرسه دیدن کرده است و حضور در این مدرسه را تجربه‌ای «بی‌نظیر» خوانده بود. در «آماده» تاونر درباره این نوع آموزش بر اساس تحقیق و پروژه سخن می‌گوید. گیتس می‌گوید: « آماده کردن بچه‌ها برای کالج، کار، و زندگی وظیفه سنگینی است. دیان کتاب آموزشی مفیدی نوشته است تا به دیگران بیاموزد چگونه از زندگی کمال استفاده را بکنند.»
 
«چرا می‌خوابیم: رازگشایی از قدرت خواب و رویا» نوشته متیو واکر
«وقتی می‌خوابیم»  نشان می‌دهد خواب به سلامت روحی و جسمی، خلاقیت، و همچنین توانایی انسان در حل مشکلات مربوط است. متیو واکر، مدیر مرکز علم خواب برکلی به چندین سؤال رایج درباره خواب در این اثر پاسخ می‌دهد؛ پرسش‌هایی چون «به چند ساعت خواب نیاز داریم؟» و «چگونه می‌توانیم کیفیت خوابمان را ارتقا ببخشیم.؟» گیتس می‌گوید این کتاب در تلاش است ما را از خواب غفلت بیدار کند و به ما نشان دهد که کم خوابیدن خیلی مضر است. واکر گاهی حقایقی را به خواننده می‌گوید که هنوز در علم به اثبات نرسیده است.
 
 
 
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها