یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
چالش ورود رنگ به دنیای سیاه و سفید کتاب‌ها

شرکت جوهر الکترونیک خبرهای جدیدی از تولید نوع جدیدی از جوهرهای الکترونیک رنگی دارد و می‌گوید به احتمال زیاد مرحله بهره‌برداری از جوهرهای رنگ در سال 2020 اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده کتابخوان‌ الکترونیک از تکنولوژی جوهر الکترونیک استفاده می‌کنند ولی ظاهراً کمپانی تولیدکننده این نوع جوهرها چندان از درآمدشان در این حوزه راضی نیست. شرکت ای. اینک (E Ink) از کاهش درآمدهای خود گزارش می‌دهد به طوری که در سال گذشته تنها 379میلیون دلار درآمد داشتند ولی با این حال بسیاری از کتابخوان‌های مشهور دنیا مثل اونکیس، پاکتبوک و بوکین از این فن‌آوری در دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند.
 
جانسون لی رئیس شرکت جوهر الکترونیک خبرهای جدیدی از تولید نوع جدیدی از جوهرهای الکترونیک رنگی دارد و می‌گوید به احتمال زیاد مرحله بهره‌برداری از جوهرهای رنگ در سال 2020 اجرا خواهد شد. به نظر می‌رسد کمپانی جوهر الکترونیک درصدد است با ورود جوهرهای رنگی خسارت‌های گذشته خود را جبران کند ولی هنوز هیچ شرکتی از تولیدکننده‌های کتابخوان الکترونیک برای استفاده از این جوهرها اعلام آمادگی نکرده است.
 
جانسون اعتقاد دارد ورود جوهرهای رنگی الکترونیک به بازار تولید کتابخوان‌ها انقلابی در این صنعت ایجاد خواهد کرد ولی با این وجود هنوز این جوهرها در مرحله آزمایش قرار دارد و باید دید استفاده از آنها در دستگاه‌های کتابخوان چه واکنشی از سوی کاربران دربر خواهد داشت. مراحل آزمایش این جوهر با موفقیت سپری شده است ولی هنوز عملاً وارد بازار این دستگاه‌ها نشده است. جوهر الکترونیک همانطور که سازندگانش می‌گویند می‌تواند 32میلیون رنگ مختلف را با وضوح تصویر بالا نمایش دهد ولی هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد.
 
به اعتقاد کارشناسان حوزه کتابخوان‌های الکترونیک موفقیت جوهرهای الکترونیک جدید با ورود آمازون یا کوبو به استفاده از این جوهر محتمل خواهد بود ولی باز هم چالش کاربران وجود خواهد داشت. تجربه در بازار این دستگاه‌ها نشان داده که کیفیت برای کاربران کتاب‌های الکترونیک و دستگاه‌های مربوطه تعیین کننده نیست. آنها باید استفاده از این نوع وضوح تصویر بالا و رنگ‌های متعدد را در مطالعه کتاب دوست داشته باشند. معمولاً کتابخوان‌ها عادت به مطالعه خطوط سیاه و سفید دارند و باید دید ورود رنگ به این دنیای کمتر رنگی موفق خواهد بود یا نه...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها