سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
ساخت یک سریال هشت قسمتی از «دور دنیا در هشتاد روز»

یک سریال هشت قسمتی قرار است از رمان «دور دنیا در هشتاد روز» اثر جاودانه ژول ورن، نویسنده فرانسوی ساخته شود و و در پایان سال 2020 میلادی به نمایش درآید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- رمان «دور دنیا در هشتاد روز» شاهکار ژول ‌ورن، نویسنده نامدار فرانسوی است که تاکنون اقتباس‌های متعددی بر اساس آن در قالب نمایشنامه‌های تئاتری، انیمیشن، فیلم بلند و حتی بازی‌های ویدئویی ساخته شده و حالا پس از گذشت قریب به 150 سال از انتشار آن برای نخستین بار، قرار است یک سریال تلویزیونی هشت قسمتی بر اساس این داستان ماجراجویانه و پرحادثه فرانسوی تولید شود.

فیلم‌برداری این اثر از ماه دوم سال جدید میلادی در افریقای جنوبی و رومانی آغاز می‌شود و در پایان سال جدید میلادی روی آنتن شبکه بی‌بی‌سی در بریتانیا نمایش داده خواهد شد.

استیو بارون، کارگردان ایرلندی فیلم‌های چون «جزیره گنج» و «لاک‌پشت‌های نینجا» کارگردانی این اثر را که فیلم‌نامه آن مشترکا توسط اشلی فرو و کلب رانسون نوشته شده بر عهده خواهد داشت و چارلز بیسون، کارگردان بریتانیایی نیز قرار است در تولید چند قسمت از سریال با او همکاری کند.

در این سریال هشت قسمتی دیوید تنت، بازیگر اسکاتلندی شناخته شده نقش دکتر هو، در نقش فیلیاس فاگ، شخصیت اصلی این رمان ظاهر خواهد شد و ابراهیم کوما، هنرپیشه فرانسوی نیز  نقش پاسپارتو، همسفر چینی وفادار فاگ را بازی خواهد کرد.

لازم به یادآوری است که در سال 1956 مایکل اندرسون، کارگردان بریتانیایی فیلمی تحسین‌شده از این رمان ساخت که برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب شد. در سال 2004 نیز فیلم دیگری به کارگردانی فرانک کرواکی بر اساس این رمان با بازی جکی چان، استیو کوگان و سیسیل دوفرانس بر روی پرده نقره سینما راه یافت.

رمان «دور دنیا در هشتاد روز» نخستین بار در سال 1872 منتشر شد. در این رمان، فیلیاس فاگ، یک مرد منظم و دقیق انگلیسی با رفقای خود شرط می‌بندند که دور دنیا را با کشتی‌های بخار جدید و راه‌آهن ظرف 80 روز طی کند. او به همراه خدمتکار وفادار خود پاسپارتو راهی سفری پرماجرا و پرحادثه می‌شود و در نهایت شرط را می‌برد.

ژول ورن، نویسنده و شاعر و رمان‌نویس فرانسوی بود که با نگارش رمان‌ها و آثار ماجراجویانه موفق شد دنیای داستان‌های علمی تخیلی را دگرگون کند. او در عمر هفتاد و هفت ساله خود حدود هشتاد داستان بلند و کوتاه، 15 نمایشنامه و مقالات پژوهشی نوشت. او در دوره‌ای می‌زیست که نویسندگان مشهوری بالزاک، دوما، دیکنز، تولستوی و داستایوفسکی زندگی می‌کردند؛ با این‌همه ژول ورن توانست جایگاه خود را به خوبی در میان غول‌های ادبیات قرن نوزدهم میلادی تثبیت کند؛ به ‌طوری که کتاب‌هایش پس از شکسپیر و آگاتا کریستی بیشترین ترجمه را در جهان داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها