جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
معمای برگزیتی جان لوکاره در میان پرفروش‌های نیویورک‌تایمز

مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته «مأمور در حال دویدن در زمین» نوشته جان لوکاره به فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز راه یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک‌تایمز، این مجله هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان در هفته پیش رو را منتشر می‌کند. در این مطلب نگاهی به پرفروش‌ترین آثار داستانی این هفته خواهیم داشت.
 
«آتش شب» نوشته مایکل کانلی در هفته نخست انتشار در جایگاه نخست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. هری بوش سروان ساده‌ای است که معلمی الهام‌بخش و حرفه‌ای به نام جان جک تامپسون داشت که به او آموخته بود که با پرونده‌های مختلف شخصی برخورد کند. حالا جان از دنیا رفته و هری کتابچه خاطرات قتل او را به ارث برده است. قتل حل‌نشده مردی جوان در کوچه‌ای که در آن فروش مواد انجام می‌شود توجه بوش را به خود جلب می‌کند.
 
«محافظین» نوشته جان گریشام در هفته نخست انتشار موفق شد در جایگاه نخست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد اما این هفته در رتبه دوم قرار دارد. کالن پُست، شخصیت اصلی داستان و وکیل دادگستری وکالت یک پرونده مهم را بر عهده می‌گیرد و با چند قاتل درگیر و زندگی‌اش دگرگون می‌شود.
 
«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دِلیا اُوِنز 60  هفته است که در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد و این هفته با یک پله نزول نسبت به هفته گذشته در جایگاه سوم قرار گرفت. البته اُونز 50 هفته از این 60 هفته را در رده نخست پرفروش‌ها حضور داشت. داستانی هیجان‌انگیز از روابط انسانی و عشق و تقلای انسانی تنها برای حیات. زنی که سال‌ها به تنهایی در جنگل زندگی کرده است ناگهان متهم به قتل می‌شود و سرنوشتی نامعلوم در انتظارش است. ریس ویتراسپون، ستاره هالیوود با معرفی این کتاب در فهرست آثار گروه کتابخوانی‌اش نقش زیادی در محبوبیت داستانِ اُونز داشت. این کتاب اخیراً با ترجمه آرتمیس مسعودی و همکاری نشر آموت رخت واژگان فارسی را به تن کرد و وارد بازار کتاب ایران شد.
 
«فراری» نوشته نلسون دمیل و آلکس دمیل در هفته اول انتشار در جایگاه چهارم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. دو عضو بخش تحقیقات جنایی در تلاش هستند سربازی گمشده را بیابند.
 
«مأمور در حال دویدن در زمین» نوشته جان لو کاره موفق شد در جایگاه پنجم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. «مأمور در حال دویدن در زمین» داستان فردی 47 ساله به نام نَت ، که عضو سرویس جاسوسی مخفی انگلیسی یا ام آی 5 است، روایت می‌کند که درباره شغلش با دخترش صحبت می‌کند. دختر شغل پدر را دوست ندارد و تلاش می‌کند اشتباهات پدر را بیابد و اینجاست که نَت می‌گوید انگلیس مادر همه دموکراسی‌ها است و از مسخره بودن برگزیت سخن می‌گوید. ماری مونت، ویراستار ادبی لوکاره در انتشارات وایکینگ می‌گوید: «وقتی حرف از بوریس جانسون به میان می‌آید لوکاره سکوت نمی‌کند. موضوع این است که لوکاره در سراسر اروپا زندگی کرده است. مردی با تجربه او در جنگ سرد نمی‌تواند به جداسازی بریتانیا و اروپا بی‌تفاوت باشد. از این نظر کتاب به شدت احساسی است زیرا نگاهی به تاریخچه ارتباط عمیق اروپا و بریتانیا دارد. داستان به صورت مستقیم به موضوع برگزیت می‌پردازد و با هیچ‌کس تعارف ندارد.»
 
برای دیدن فهرست کامل پرفروش‌های این هفته به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.nytimes.com/books/best-sellers/2019/11/10/ 
 
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها