پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
فروش همزمان کتاب‌ صوتی و الکترونیک در کوبو لایف

سرویس رایتینگ لایف کتابخوان کوبو به نویسندگان خودنشر اجازه می‌دهد تا بدون واسطه و مستقیم کتابهای خود را منتشر کنند. حالا کتاب‌ صوتی نیز به این سرویس اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، شرکت کانادایی کوبو تولیدکننده کتابخوان‌های الکترونیک یکی از رقبای اصلی آمازون در تولید این دستگاه‌ها چندی پیش امکانی برای کاربران خود فراهم کرد تا بتوانند به طور مستقیم نوشته‌ها و کتاب‌های الکترونیک خود را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهند. سرویس رایتینگ لایف این کتابخوان به نویسندگان خودنشر اجازه می‌دهد تا بدون واسطه و مستقیم کتابهای خود را منتشر کنند.
 
سرویس مذکور کتاب‌های الکترونیک نویسندگان را در تمام جهان عرضه می‌کند و حالا مسئولان این شرکت امکانی جدید برای نویسندگان معرفی کردند که انتشار کتاب‌های صوتی آنها را نیز امکان پذیر می‌کند. شرکت کوبو فروشگاه کتاب‌های صوتی خود را در سال 2017 راه‌اندازی کرده بود ولی کاربران نمی‌‌توانستند تا قبل از این کتاب‌های صوتی را گوش کنند.
 
مسئولان کانادایی می‌گویند امکان جدیدی به سرویس رایتینگ لایف اضافه کردند که علاوه بر امکان انتشار آنها برای نویسندگان این امکان را برای کاربران این کتاب‌ها فراهم می‌کند که بتوانند بدون واسطه اپلیکیشن‌های خارجی کتاب‌های صوتی را گوش کنند.
 
همانطور که مسئولان کوبو می‌گویند نویسندگان مستقل می‌توانند به سادگی کتاب‌های صوتی خود را در این سرویس بارگزاری کرده و از طریق بازار جهانی کوبو آن را به فروش بگذارند و در همین حال خوانندگان همین سرویس از آن استفاده کنند.
 
بر اساس این گزارش این سرویس فعلاً تنها برای کتاب‌های انگلیسی زبان کار می‌کند و قرار است زبان‌های دیگر آن نیز تا اواخر سال 2019 میلادی راه‌اندازی شود.
 
پیر سوئینکلز مدر بخش محتوای شرکت کوبو می‌گوید سیاست این شرکت همیشه بر اساس تامین خواسته کاربران و راحتی آنها در استفاده از کتاب‌های الکترونیک بوده و در همین راستا بخش کتاب صوتی آن نیز اضافه شده است. وی گفت: تمام سعی ما بر این است که کاربران کتاب‌های الکترونیک و صوتی بهتر و سریع‌تر به این کتاب‌ها دسترسی داشته باشند.
 
وی افزود: آمارها نیز نشان می‌دهد هم اکنون در آمریکای شمالی از هر چهار کتابی که در کوبو فروش می‌رود یک جلد کتاب مربوط به نویسندگان خودنشر یا مستقل است و به خاطر همین شرکت تصمیم به گسترش و بهبود امکانات سرویس فروش مستقیم کتاب‌های الکترونیک و صوتی به طور همزمان برای نویسندگان گرفت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    سلام. آیا امکان گذاشتن کتاب انگلیسی در سایت کوبو از ایران و توسط شخص ایرانی وجود دارد. یا این سایت مانند آمازون محدودیت دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها