شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
جایزه تازه تاسیس اتحادیه کتابفروشان انگلیس

اتحادیه کتابفروشان شرایط شرکت در این جایزه را فعال بودن کتابفروشی و برنامه‌های جانبی آن در همکاری با مدارس اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، انتشارات هچت انگلیس با همکاری اتحادیه کتابفروشان این کشور جایزه‌ای تازه برای تقدیر از کتابفروشان تاسیس کرده است که هدف از آن افزایش رونق کتابفروشی مستقل و سنتی عنوان شده است.
 
این جایزه تحت عنوان جایزه کتابفروشان اسکریپت (Sceptre) با ارزش 5هزار دلار قرار است اولین برنده خود را در ماه می سال 2020 اعلام کند. نهم سپتامبر سال جاری در دانشگاه آستون بیرمنگام همزمان با رونمایی از کتاب نورینا هرتس نویسنده انگلیسی با عنوان تنهایی کتاب در قرن تنهایی مراسم افتتاح جایزه مذکور نیز برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش روند جایزه به این قرار است که هر کتابفروشی می‌تواند از اوایل ماه کتبر تا اواخر ماه فوریه هر سال نامزدی خود را برای شرکت در این جایزه اعلام کند. اتحادیه کتابفروشان شرایط شرکت در این جایزه را فعال بودن کتابفروشی و برنامه‌های جانبی آن در همکاری با مدارس اعلام کرده است.
 
وب سایت اتحادیه کتابفروشان انگلیس اعلام کرده است که تمام کتابفروشان مستقل در بریتانیا و ایرلند می‌توانند خود را برای دریافت این جایزه نامزد کنند ولی شرط شرکت در این رقابت حضور فعال در برنامه‌های فرهنگی است.
 
نیک باتملی رئیس اتحادیه کتابفروشان انگلیس درباره این جایزه گفته است: وقتی درباره کتابفروشی‌ها صحبت می‌کنیم بیشترین کلمه‌ای که به ذهن می‌آید، جامعه است. پس در این جایزه شرط حضور و برنده شدن را شرکت در فعالیت‌های اجتماعی در نظر گرفتیم.
 
وی گفت: فعالیت کتابفروشی‌های محلی در حوزه روابط اجتماعی و خدمات رسانی به مردم یکی از ارکان فرهنگ جامعه است و در این جایزه نیز سعی شده این ملاک مهمترین شاخص برای انتخاب کتابفروش برتر باشد.
 
رئیس اتحادیه کتابفروشان انگلیس اظهار امیدواری کرد این جایزه بتواند روحیه رقابت بیشتر در بین کتابفروشان انگلیسی در ایجاد بیشتر ارتباط با مدارس و جوامع محلی ایجاد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها