یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
روایتی داستانی از مردم نوار غزه در ساعت دریا

نیروز قرموط نویسنده فلسطینی الاصل ساکن شهر شیکاگو یکی از آخرین صداهایی است که برای دفاع از مردم کشورش در مقابل اشغالگری و تجاوز صهیونیستها دست به قلم برده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از عرب نیوز، چند هفته پیش مردم فلسطین در نوار غزه سالگرد انتفاضه دوم خود را علیه اشغالگران صهیونیستی در حالی برگزار کردند که هنوز در محلی از کره زمین زندگی می‌کنند که می‌توان نام بزرگترین زندان جهان را به جای آن انتخاب کرد. مردم نوار غزه بیشتر فلسطین‌هایی هستند که از خانه و کاشانه خود در شهرهای مختلف فلسطین آواره شده و در این باریکه ساحلی به نوعی زندانی شده‌اند. از سال 2001 تا کنون رژیم صهیونیستی تقریباً تمام رفت و آمدها و ورود و خروج کالاهای اقتصادی را به این منطقه محدود کرده است و حالا تنها سلاح مردم این منطقه نوار مانند اعلامیه‌ها و شعارهای حقوق بشری سازمان‌های داخلی و خارجی است.
 
نیروز قرموط نویسنده فلسطینی الاصل ساکن شهر شیکاگو یکی از آخرین صداهایی است که برای دفاع از مردم کشورش در مقابل اشغالگری و تجاوز صهیونیستها دست به قلم برده است و در مجموعه داستان‌های کوتاه حوادث واقعی از مردم فلسطین ساکن نوار غزه را در قالب داستان برای مخاطب غربی روایت کرده است.
 
این مجموعه داستان کوتاه با عنوان ساعت‌ دریا لحظه لحظه زندگی مردمی را روایت می‌کند که در بزرگترین زندان دنیا نفس می‌کشند ولی به سختی. در این داستان‌ها از خانه‌های خراب شده تا کودکان گلوله خورده شخصیت‌های اصلی هستند. قرموط داستان‌های خودش را با تعریف ماجرای زنی که به دریای مدیترانه خیره شده است شروع می‌کند. زن در ساحل دریا نشسته و همراه خانواده‌اش به آزادی موج‌ها حسرت می‌خورد.
 
نویسنده خودش در یادداشتی می‌گوید داستان‌هایش درباره زندگی مردم نوار غزه کوتاه هستند ولی آنقدر در طول تاریخ بلند هستند که قصه زندگی چند نسل از مردم فلسطین را شامل می‌شود. قهرمان‌های داستان از نسل‌های مختلف تنها خاطراتی که دارند صدای بمب‌های اسرائیلی است که در گوشه و کنار شهر شنیده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها