شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
تانهسی کوتز آتوود و کینگ را از رتبه نخست پرفروش‌ها کنار زد

مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته تانهسی کوتز با داستان «رقصنده آب» موفق شد مارگارت آتوود، استفن کینگ، و دلیا اُونز را کنار بزند و در رتبه نخست قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک‌تایمز، این مجله هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان در هفته پیش رو را منتشر می‌کند. در این مطلب نگاهی به پرفروش‌ترین آثار داستانی این هفته خواهیم داشت.
 

«رقصنده آب» نوشته تانهسی کوتز موفق شد در هفته نخست انتشار در جایگاه اول پرفروش‌ها قرار بگیرد و آتوود، کینگ، و دلیا اونز را پشت سر بگذارد. البته چند روز پیش اُپرا وینفری این کتاب را برای گروه کتابخوانی‌اش انتخاب کرد و در فروش بالای کتاب تأثیر گذاشت. اُپرا درباره «رقصنده آب» گفت: «از زمان خواندن «دلبند» تا کنون چنین حسی به یک کتاب نداشتم. ای کاش تونی موریسون زنده بود و این کتاب را می‌خواند. حتماً با خواندن این کتاب به کوتز افتخار می‌کرد.» البته کوتز خود نویسنده شناخته‌شده‌ای است و پیش از این برنده جایزه کتاب ملی هم شده است. داستان مردی با استعدادهای ویژه که در جنگی بین برده‌ها و برده‌داران گیر افتاده است.
 
 

«مؤسسه» نوشته استفن کینگ، استاد ژانر وحشت هفته پیش در رتبه نخست قرار گرفت اما این هفته در جایگاه دوم قرار دارد. کودکان با استعدادهای ویژه ربوده می‌شوند و به مؤسسه‌ای فرستاده می‌شوند که در آن کارمندان خبیث و بدذات به روش‌های ترسناکی تلاش می‌کنند استعدادهایشان را بیرون بکشند.
 
«وصیت‌ها» نوشته مارگارت آتوود در هفته اول انتشار موفق شد در جایگاه نخست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد اما حالا و پس از گذشت سه هفته در رده سوم قرار دارد. «وصیت‌ها» ادامه داستان «سرگذشت ندیمه» است. «وصیت‌ها» در واقع ادامه داستان پادآرمان‌شهری «سرگذشت ندیمه» است و 15 سال پس از اتمام داستان در «سرگذشت ندیمه» رخ می‌دهد و توسط سه شخصیت زن روایت می‌شود. داستان «سرگذشت ندیمه» پس از ترور رئیس‌جمهور «ایالات متحده آمریکا» به ضرب گلوله و به قتل رساندن همه اعضای کنگره انقلابی در کشور رخ می‌دهد. قانون اساسی رسمی کشور لغو می‌شود و حکومتی تمامیت‌خواه و مسیحی به نام «گیلیاد» شکل می‌گیرد. مرزهای کشور بسته می‌شود. راه فراری وجود ندارد. زنان هدف اصلی ظلم حکومت محسوب می‌شوند و حقوق و آزادی‌های فردی آنان به شدت نقض می‌شود. آن‌ها اجازه کار در خارج از خانه، مالکیت دارایی‌های خود، و ارتباط با دیگران را طبق قانون جدید از دست می‌دهند و بر اساس وضعیت تأهل و باروری خود مورد سنجش قرار می‌گیرند.
 
«نماینده مرگ‌آور» نوشته وینس فلین و کایل میلز در هفته اول انتشار توانست در جایگاه چهارم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد. گروه‌های موادمخدر مکزیکی با همکاری داعش دست به عملیاتی بزرگ و خطرناک می‌زنند و همین موضوع سبب می‌شود که میچ رَپ، شخصیت معروف داستان‌های معمایی-سیاسی فلین وارد عمل شود تا جلوی آن‌ها را بگیرد. این در حالی است سعید حلبی، سردسته داعش پیش از این از حمله رَپ جان سالم برده است و حالا در پی انتقام است.
 
«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دِلیا اُوِنز 56  هفته است که در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد و این هفته در اتفاقی غیرمنتظره و عجیب در جایگاه پنجم قرار گرفت. البته اُونز 50 هفته از این 56 هفته را در رده نخست پرفروش‌ها حضور داشت. داستانی هیجان‌انگیز از روابط انسانی و عشق و تقلای انسانی تنها برای حیات. زنی که سال‌ها به تنهایی در جنگل زندگی کرده است ناگهان متهم به قتل می‌شود و سرنوشتی نامعلوم در انتظارش است. ریس ویتراسپون، ستاره هالیوود با معرفی این کتاب در فهرست آثار گروه کتابخوانی‌اش نقش زیادی در محبوبیت داستانِ اُونز داشت. این کتاب اخیراً با ترجمه آرتمیس مسعودی و همکاری نشر آموت رخت واژگان فارسی را به تن کرد و وارد بازار کتاب ایران شد.
 
برای دیدن فهرست کامل پرفروش‌های این هفته به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.nytimes.com/books/best-sellers/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها