سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
نویسنده «جاناتان استرنج و آقای نورل» بعد از وقفه‌ای ۱۶ ساله برمی‌گردد

سوزانا کلارک، که اولین کتابش بیش از چهار میلیون نسخه فروش داشت و جوایز فراوانی کسب کرد، در سپتامبر ۲۰۲۰ با دومین کتاب خود «پیرانِزی» برمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین - ۱۶ سال پس از آشنایی خوانندگان با دنیای جادویی جاناتان استرنج و آقای نورل، سوزانا کلارک قرار است دومین رمان خود را منتشر کند.
 
«پیرانِزی» که سپتامبر آینده منتشر می‌شود، داستان قهرمان خود با همین نام را دنبال می‌کند که در «خانه‌»ای با صدها (اگر نگوییم هزاران) اتاق و راهرو زندگی می‌کند که اقیانوس را زندانی کرده است. یک هزارتوی آبکی. گاهی دوستش، «دیگری»، را می‌بیند که در حال تحقیقی علمی درباره «یک دانش بزرگ و پنهان» است. پیرانِزی یافته‌هایش را در دفتر خاطراتش ثبت می‌کند، اما بعد پیغام‌هایی ظاهر می‌شوند، و «حقیقتی وحشتناک روشن می‌کند که شخصی دیگر و شاید حتا دنیای دیگری بیرون از دیوارهای خانه وجود دارد.»
 
نوشتن نخستین اثر کلارک، «جاتان استرنج و آقای نورل» ۱۰ سال زمان برد. داستان این کتاب با بیش از هزار صفحه در نسخه دیگری از قرن نوزدهم انگلیس اتفاق می‌افتد، جایی که جادو تقریبا –نه کاملا- در گذشته محو شده است. این کتاب که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، طوفانی در دنیا به راه انداخت، بیش از چهار میلیون نسخه فروش داشت، جوایز زیادی ازجمله جایزه هوگو و جایزه دنیای فانتزی را برد، در فهرست بلند بوکر جای گرفت و در سال ۲۰۱۵ از سوی شبکه بی‌بی‌سی مورد اقتباس تلویزیونی قرار گرفت.
 
از آن زمان، این نویسنده بریتانیایی تنها یک مجموعه داستان کوتاه به نام «بانوان گریس آدیو» منتشر کرد که در همان جهان اتفاق می‌افتاد.
 
جانی گلر، نماینده کلارک گفت: «لحظات کمی در زندگی شما به عنوان یک نماینده ادبی وجود دارد که یک اتفاق غیرمنتظره و بسیار شگفت‌انگیز در ایمیل‌تان ظاهر می‌شود که شما نمی‌توانید باورش کنید. سوزانا اشاره کرد که شاید بعد از چنین وقفه طولانی‌ای دوباره بنویسد، اما هرگز باور نمی‌کردم که یک دنیای کاملا خیالی و یک رمان به‌خوبی تالیف‌شده، بخواهد جلویم بنشیند.»
 
الکساندرا پرینگل، ویراستار کلارک در بریتانیا گفت که فکر می‌کرد کسی نمی‌تواند به پای جان استرنج برسد که مثل شبح از هوا ظاهر می‌شد. «اما وقتی پیرانِزی را در راهروهای آبکی‌اش دنبال کردم فهمیدم که درایت، غرابت و اندوه سوزانا چیزهای جدید و زیبایی را شکل داده که نمی‌توانستم تصور کنم. باز کردن درها به روی «خانه» و نشان دادن زیبایی‌هایش به دنیا، افتخار بزرگی است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها