یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
رقابت آتوود، کینگ، و اُوِنز برای به دست آوردن رتبه نخست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز

مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته مارگارت آتوود، استفن کینگ، و دلیا اُونز برای به دست آوردن رتبه نخست رقابت می‌کنند و کریگ جانسون با داستان «سرزمین گرگ‌ها» به فهرست پرفروش‌ها راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک‌تایمز، این مجله هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان در هفته پیش رو را منتشر می‌کند. در این مطلب نگاهی به پرفروش‌ترین آثار داستانی این هفته خواهیم داشت.
 
«مؤسسه» نوشته استفن کینگ، استاد ژانر وحشت در هفته نخست انتشار موفق شد در جایگاه دوم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت اما این هفته کتاب جدید آتوود را کنار زد و در جایگاه نخست جا خوش کرد. کودکان با استعدادهای ویژه ربوده می‌شوند و به مؤسسه‌ای فرستاده می‌شوند که در آن کارمندان خبیث و بدذات به روش‌های ترسناکی تلاش می‌کنند استعدادهای‌شان را بیرون بکشند.
 
«وصیت‌ها» نوشته مارگارت آتوود در هفته اول انتشار موفق شد در جایگاه نخست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد اما این هفته در رده دوم قرار دارد. «وصیت‌ها» ادامه داستان «سرگذشت ندیمه» است. «وصیت‌ها» در واقع ادامه داستان پادآرمان‌شهری «سرگذشت ندیمه» است و 15 سال پس از اتمام داستان در «سرگذشت ندیمه» رخ می‌دهد و توسط سه شخصیت زن روایت می‌شود. داستان «سرگذشت ندیمه» پس از ترور رئیس‌جمهور «ایالات متحده آمریکا» به ضرب گلوله و به قتل رساندن همه اعضای کنگره انقلابی در کشور رخ می‌دهد. قانون اساسی رسمی کشور لغو می‌شود و حکومتی تمامیت‌خواه و مسیحی به نام «گیلیاد» شکل می‌گیرد. مرزهای کشور بسته می‌شود. راه فراری وجود ندارد. زنان هدف اصلی ظلم حکومت محسوب می‌شوند و حقوق و آزادی‌های فردی آنان به شدت نقض می‌شود. آن‌ها اجازه کار در خارج از خانه، مالکیت دارایی‌های خود، و ارتباط با دیگران را طبق قانون جدید از دست می‌دهند و بر اساس وضعیت تأهل و باروری خود مورد سنجش قرار می‌گیرند.
 
«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دِلیا اُوِنز 55  هفته است که در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد و این هفته در جایگاه سوم قرار گرفت. البته اُونز 50 هفته از این 55 هفته را در رده نخست پرفروش‌ها حضور داشت. داستانی هیجان‌انگیز از روابط انسانی و عشق و تقلای انسانی تنها برای حیات. زنی که سال‌ها به تنهایی در جنگل زندگی کرده است ناگهان متهم به قتل می‌شود و سرنوشتی نامعلوم در انتظارش است. ریس ویتراسپون، ستاره هالیوود با معرفی این کتاب در فهرست آثار گروه کتابخوانی‌اش نقش زیادی در محبوبیت داستانِ اُونز داشت.
 
«سرزمین گرگ‌ها» نوشته کریگ جانسون هم در هفته نخست انتشار موفق شد در جایگاه چهارم قرار بگیرد. پانزدهمین کتاب از مجموعه لانگ‌مایر این بار به بازگشت کلانتر لانگ‌مایر از مکزیک می‌پردازد و باید با گرگی جددی دست و پنجه نرم کند. کریگ جانسون یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز است که سیزده رمان بلند با محورست شخصیت کلانتر لانگ‌مایز نوشته است. این مجموعه توسط شرکت نتفلیکس به اقتباس تلویزیونی هم تبدیل شد و طرفداران زیادی پیدا کرد.
 
«دختری که دوبار زندگی کرد» نوشته دیوید لاگرکرانتز در هفته نخست انتشار در رتبه سوم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و حالا پس از چهار هفته در جایگاه پنجم قرار دارد. «دختری که دو بار زندگی کرد» ششمین داستان از مجموعه‌ای جنایی است که با «دختری با خالکوبی اژدها» شروع شد. در این داستان لیسبث، شخصیت اصلی داستان بار دیگر با مایکل بلامکُویست همکاری می‌کند زیرا دیوید برای تعیین هویت مردی مُرده به کمکش نیاز دارد. این دو با هم کار می‌کنند و لیسبث در خلال این کار تلاش می‌کند از گذشته‌اش فرار کند.
 
برای دیدن فهرست کامل پرفروش‌های این هفته به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.nytimes.com/books/best-sellers/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها