جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
رقابت تنگاتنگ مارگارت آتوود و استفن کینگ در پرفروش‌های نیویورک‌تایمز

مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته «وصیت‌ها» نوشته مارگارت آتوود و «مؤسسه» نوشته استفن کینگ موفق شدند به فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز راه یابند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک‌تایمز، این مجله هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان در هفته پیش رو را منتشر می‌کند. در این مطلب نگاهی به پرفروش‌ترین آثار داستانی این هفته خواهیم داشت.
 
«وصیت‌ها» نوشته مارگارت آتوود در هفته اول انتشار موفق شد در جایگاه نخست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد. «وصیت‌ها» ادامه داستان «سرگذشت ندیمه» است. «وصیت‌ها» در واقع ادامه داستان پادآرمان‌شهری «سرگذشت ندیمه» است و 15 سال پس از اتمام داستان در «سرگذشت ندیمه» رخ می‌دهد و توسط سه شخصیت زن روایت می‌شود. داستان «سرگذشت ندیمه» پس از ترور رئیس‌جمهور «ایالات متحده آمریکا» به ضرب گلوله و به قتل رساندن همه اعضای کنگره انقلابی در کشور رخ می‌دهد. قانون اساسی رسمی کشور لغو می‌شود و حکومتی تمامیت‌خواه و مسیحی به نام «گیلیاد» شکل می‌گیرد. مرزهای کشور بسته می‌شود. راه فراری وجود ندارد. زنان هدف اصلی ظلم حکومت محسوب می‌شوند و حقوق و آزادی‌های فردی آنان به شدت نقض می‌شود. آن‌ها اجازه کار در خارج از خانه، مالکیت دارایی‌های خود، و ارتباط با دیگران را طبق قانون جدید از دست می‌دهند و بر اساس وضعیت تأهل و باروری خود مورد سنجش قرار می‌گیرند. چند روز پیش آمار رسمی فروش «وصیت‌ها» منتشر شد که برای خواندن خبر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
http://ibna.ir/fa/doc/longtrans/280867/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-100-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D8%AA%D9%88%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%B7%D9%88%D9%84-%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87
 
 
«مؤسسه» نوشته استفن کینگ، استاد ژانر وحشت در هفته نخست انتشار موفق شد در جایگاه دوم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. کودکان با استعدادهای ویژه ربوده می‌شوند و به مؤسسه‌ای فرستاده می‌شوند که در آن کارمندان خبیث و بدذات به روش‌های ترسناکی تلاش می‌کنند استعدادهایشان را بیرون بکشند.
 
«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دِلیا اُوِنز 54  هفته است که در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد و این هفته در جایگاه سوم قرار گرفت. داستانی هیجان‌انگیز از روابط انسانی و عشق و تقلای انسانی تنها برای حیات. زنی که سال‌ها به تنهایی در جنگل زندگی کرده است ناگهان متهم به قتل می‌شود و سرنوشتی نامعلوم در انتظارش است. ریس ویتراسپون، ستاره هالیوود با معرفی این کتاب در فهرست آثار گروه کتابخوانی‌اش نقش زیادی در محبوبیت داستانِ اُونز داشت.
 
«غریزه قتل» نوشته جیمز پترسون و هاوارد روگان نیز در هفته نخست انتشار در جایگاه چهارم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. دومین کتاب از مجموعه غریزه در حالی در میان پرفروش‌ها قرار می‌گیرد که دو هفته پیش پترسون با کتابی دیگر در همین فهرست قرار داشت. اتفاقی ترسناک در نیویورک رخ می‌دهد و دکتر رینهارت به همراه کاراگاه نیدهام در پی دستگیری شخصی جامعه‌ستیز هستند.
 
«پیش‌گویی» نوشته جاناتان کان دو هفته است در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد و این هفته در رده پنجم است. مسافری در طول سفر در شهری اقامت می‌کند و متوجه رازی می‌شود که درباره هفت در قفل‌شده وجود دارد.
 
 
برای دیدن فهرست کامل پرفروش‌های این هفته به لینک زیر مراجعه کنید:
 https://www.nytimes.com/books/best-sellers/
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها