سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
گران‌ترین قرارداد ساخت سریال با الهام از رمان مصور گایمن

شرکت‌های فیلم‌سازی در سال‌های گذشته بارها سعی کردند از مجموعه داستان نیل گایمن فیلم بسازند ولی به دلایل نامشخص این امر ممکن نشده بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، رمان مصور سندمن نوشته نیل گایمن نویسنده مشهور آمریکایی بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره قرار است تبدیل به سریال شود. شرکت نتفلیکس امتیاز ساخت فیلم را از شرکت برادران وارنر خریداری کرده است. پیش از این قرار بود شرکت هالیوودی برادران وارنر فیلمی با الهام از این مجموعه بسازد.
 
سندمن (Sandman) در اصل یک مجموعه داستان مصور در ژانر فانتزی است که توسط انتشارات دی‌سی کامیکس تحت نام تجاری ورتیگو منتشر شده است. از تصویرگران این مجموعه می‌توان به سم کیث، مایک درینگنبرگ، جیل تامپسون، مارک همپل، شاون ماک‌مانوس و مایکل زولی اشاره کرد.
 
داستان مجموعه حول محور شخصیت دیریم یکی از اندلس در گردش است که بر جهان رویاها فرمانروایی می‌کند. نخستين نسخه از این سری به تعداد ۷۵ جلد (به علاوه یک جلد ویژه) از ژانویه ۱۹۸۹ تا مارس ۱۹۹۶ به چاپ رسید.
 
شرکت‌های فیلم‌سازی در سال‌های گذشته بارها سعی کردند با الهام از این مجموعه داستان فیلم بسازند ولی به دلایل نامشخص این امر ممکن نشده بود. حالا سی سال بعد از انتشار این مجموعه، مسئولان نتفلیکس گفته‌اند قصد دارند یک سریال 11 قسمتی از روی آن بسازند.
 
به گفته مسئولان نتفلیکس نخستين قسمت فیلمنامه سریال نیز توسط گایمن نگارش خواهد شد. وی در پیامی توئیتری نوشته است: امیدواریم سریال ساخته شده از روی داستان کیفیت لازم را برای جذب مخاطب داشته باشد و همان چیزی باشد که در داستان اصلی وجود دارد.
 
طبق نوشته سایت هالیوود ریپورتر قرارداد فروش امتیاز این رمان بین نتفلیکس و برادران وارنر یکی از گران‌ترین قراردادهای تاریخ فیلم‌سازی در آمریکاست.
 
نیل گایمن یکی از نویسندگان برجسته آمریکایی است که پیش از این موفق به کسب جوایز متعددی شامل جایزه کتاب علمی تخیلی هوگو، نبولا و برام استوکر، و همچنین نشان نیوبری شده‌ است. از دیگر آثار این نویسنده آمریکایی می‌توان به رمان‌های گرد ستاره، خدایان آمریکایی، کورالاین و کتاب گورستان اشاره کرد.
 
او سردبیر مجله ابدی‌های مارول کمیک هم هست. از بین آثار وی داستان کوتاه هیولا، کتاب گورستان و کورالاین به فارسی ترجمه شده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها