سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
نامزدهای نهایی جایزه وِلکام اعلام شد/ حضور آتوسا مشفق در میان نامزدهای نهایی

نامزدهای نهایی جایزه 30 هزار پوندی وِلکام، که بزرگداشت آثار داستانی و غیرداستانی در حوزه پزشکی است، اعلام شد و آتوسا مشفق با کتاب «تحسین‌شده‌یِ «سال استراحت و آرامش من» در میان نامزدهای بخش داستانی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل وبسایت جایزه، دهمین سال برگزاری جایزه وِلکام در سال 2019 و برای تقدیر از آثار ادبی و غیرداستانی که راهی جدید در زمینه سلامت، پزشکی، و بیماری‌ها به وجود می‌آورند برگزار می‌شود. جایزه 30 هزار پوندی که سبب می‌شود وِلکام یکی از گران‌ترین جوایز ادبی دنیا باشد.
 
دو کتاب به عنوان نامزدهای نهایی جایزه وِلکام در بخش داستان قرار گرفتند. «سال استراحت و آرامش من» نوشته آتوسا مشفق از آمریکا و «زمزمه» نوشته ویل ایوز از انگلیس نامزدهای نهایی جایزه وِلکام در سال 2019 هستند.
 
چهار کتاب هم در میان نامزدهای نهایی بخش غیرداستانی جایزه وِلکام قرار دارند. «غیرحرفه‌ای: داستانی واقعی از آنچه یک انسان را می‌سازد» نوشته توماس پیج مک‌بی، «قلب: تاریخچه» نوشته ساندیپ جااوهار از هند و آمریکا، «مغزی بر آتش: تاریخچه دیوانگی و درمان» نوشته آرنولد توماس از ایرلند، «پاک‌کننده آسیب» نوشته سارا کراسنشتاین از استرالیا و آمریکا نامزدهای نهایی بخش غیرداستانی این جایزه ارزشمند هستند.
 
الیف شافاک، نویسنده اهل ترکیه رئیس هیئت داوران این دوره است و نویسندگانی چون کوین فانگ، ویو گروسکاپ، جون دِی، و ریک ادواردز او را یاری می‌کنند.
 
شافاک درباره فهرست نهایی جایزه وِلکام در سال 2019 گفت: «شش کتابی که برای به دست اوردن جایزه 30 هزار پوندی رقابت می‌کنند روابط پیچیده انسان با جنسیت، هویت، سلامتی روانی، و اخلاقیات را بررسی می‌کنند. هیئت داوران از معرفی مجموعه عناوین ذکرشده بسیار مفتخر و هیجان‌زده است. موضوعات و سبک این آثار خاص و متفاوت هستند و در عین حال اشتراکاتی با هم دارند. آثاری که منبع الهام خیلی‌ها خواهند بود و به ما می‌آموزند چگونه با کمک قصه‌ها انسان بهتری باشیم.»
 
برنده جایزه وِلکام 2019 در تاریخ سی‌ام آوریل اعلام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها