چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
می‌توانید با هری پاتر هم رقابت کنید/ توصیه‌های استاد رمانس آمریکا

کریستین هیگینز نویسنده داستان‌های ژانر رمانس در آمریکا به نویسندگان جوان توصیه می‌کند برای نوشتن داستان خود مسیری را انتخاب کنند که منحصر به خود آنهاست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سیگنیچر ریدز، کریستین هیگینز نویسنده آمریکایی تا کنون رمان‌های بسیاری در ژانر داستان‌های رمانتیک منتشر کرده است و حتی مجله ادبی رمانتیک تایمز از او به عنوان استاد معاصر رمانس یا همان داستان‌های عاشقانه آمریکا یاد کرده بود. هیگینز در سال 2008 و 2010 موفق شد جایزه کتاب ریکا برای کتاب‌های رمانتیک را دریافت کند. وی تا کنون نزدیک به بیست رمان منتشر کرده که به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. رمان هستی من از این نویسنده به فارسی ترجمه شده است. هیگینز در یادداشتی نکاتی درباره نوشتن رمان به نویسندگان تازه‌کار و به اصطلاح نوقلم‌ها ارائه کرده است که به نظر می‌رسد برای هر نویسند‌ای مفید باشد.

به نوشته هیگینز هر نویسنده تازه‌کاری در آغاز کار خود باید به این مسئله فکر کند که اصلاً کسی در اطرافش وجود ندارد و کسی او را نمی‌شناسد. چگونه نوشتن را همه می‌توانند توصیه کنند ولی تنها نویسنده است که می‌داند چگونه باید بنویسد. راه نوشته یک کتاب یا رمان راهی است که تنها نویسنده باید در آن مسیرش را طی کند. همیشه اطرافمان کسانی هستند که از کلماتی مثل باید و نباید یا همیشه و هرگز استفاده می‌کنند. یعنی توصیه‌ها همیشه وجود دارند و نکته مهم اینجاست که نویسنده خودش باید این بایدها و نبایدها را پیدا کند و مسیرش را ادامه دهد.

هیگینز که خودش می‌گوید در حال نوشتن بیستمین رمانش است، می‌نویسد: اجازه بدهید از خودم شروع کنم. من همیشه در نوشتن داستان خودم را بهترین داستان نویس دنیا فرض می‌کنم. البته که نیستم ولی قوانین نوشتن هم برای همه نویسنده‌ها فرق می‌کند. هیچ قانونی وجود ندارد که نویسنده‌ها به طور یکسان از آن تبعیت کنند. هر کسی برای خودش باید بنویسد تا مطلبی خوب تولید شود. مسیری را برای نوشتن طی کنید که احساس می‌کنید بهترین است. دیگران را نادیده بگیرید و حتی اگر این دیگران بهترین نویسندگان روی زمین باشند. البته این مسیر ممکن است تغییر کند ولی مهم این است که مسیر خودتان است.

کریستین هیگینز نیز مثل بسیاری از نویسندگان مشهور دیگر نیز اعتقاد دارد هر نویسنده‌ای قبل از نوشتن باید خوب و کافی مطالب و داستان‌های نویسنده‌های دیگر را خوانده باشد. او می‌گوید خواندن زمینه نوشتن است. هیگینز می‌گوید: شما وقتی داستانی در یک ژانر بخصوص می‌‌نویسید همیشه آن را با یک داستان پرفروش و موفق در همان ژانر مقایسه کنید و ببینید چه اشکالاتی می‌‌توانید از داستان خود بگیرید.

یادتان باشد اگر نتوانستید اشکالی بگیرید داستان شما با مشکل روبروست. حتی کتاب‌هایی را بخوانید که اصلاً ربطی به ژانر شما ندارند. حتی اگر خواستید داستان خود را با نوشته های رولینگ مقایسه کنید، نترسید. اگر ایده‌ای از یک جادوگر نوجوان در ذهن دارید بنویسید و اصلاً به این فکر نکنید که ممکن است این داستان توسط کسانی خوانده شود که قبلاً طرفدار داستان‌های هری پاتر باشند. اشتیاق و احساس خود را با قدرت تمام بیان کنید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • m_ahmadi ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    بسیار نویسنده توانایی هستن این خانم...کتاب خوبتر از این که واقعیت داشته باشد و کتاب هستی من جز بهترین رمان های عاشقانه معاصر هستن.کاملا روان و پرکشش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها