شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
شروع امیدوارکننده برای ناشران / بازار کتاب آمریکا جان گرفت

گزارش فصلی انتشاراتی های معتبر آمریکا نشان از رشد قابل توجه فروش نسبت به زمستان گذشته دارد. بیشتر ناشران دلیل رونق بازار را نقش کتاب‌های صوتی می دانند که رشدی 5 درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشرزویکلی - چهار تن از بزرگترین ناشران انگلیسی زبان آمریکا در گزارش فصلی خود از فروش بالای کتاب‌ها در سال 2018 خبر دادند. در این گزارش انتشارات هارپرکالینز رشد 4/6 درصدی فروش نسبت به سال گذشته را اعلام کرده است. سوزان پانیوسیو، مدیر اجرایی گروه انتشاراتی هارپرکالینز طی کنفرانسی سال جدید را برای صنعت کتاب سالی امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: «در سه ماهه نخست سال 2018 رشد قابل توجهی در فروش کتاب داشتیم و به نظر می‌رسد این رشد در فصل های دیگر سال نیز ادامه داشته باشد.»
 
انتشارات هارپرکالینز در سه ماهه نخست سال 2018 میلادی حدود 398 میلیون دلار فروش داشته است که این رقم، در مقایسه با فروش 374 میلیونی این انتشاراتی در سال 2017 رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

انتشارات سیمون اند شاستر نیز از ناشرانی است که فروشش در سال 2018 افزایش داشته است. این انتشارات در سه ماهه نخست 2018 مبلغی بالغ بر 442 میلیون دلار از فروش کتاب‌های چاپی و الکترونیک خود کسب کرد، درحالیکه این رقم در بازده زمانی مشابه سال گذشته حدود 440 میلیون دلار بوده است.

در این گزارش به موضوع مهمی نیز اشاره شده که همان نقش کتاب‌های صوتی در رونق بازار کتاب است. به گفته این گروه‌ها وجود نسخه‌های صوتی همراه کتاب‌های الکترونیک باعث رشد 5درصدی فروش شده است. هارپرکالینز میزان فروش کتاب‌های صوتی خود را 25 درصد اعلام کرده است.

مایکل پایتچ، مدیر اجرایی گروه انتشاراتی هچت نیز از رشد فروش و افزایش درآمدهای این گروه از فروش کتاب‌‌های جدید خود خبر داد. وی گفت: « به خاطر انتشار کتاب‌هایی مثل «اوباما: یک پرتره صمیمی» و یا عناوینی از نویسنده‌های روسی به فروش خوبی رسیدیم. داستان‌هایی از جیمز پترسون، دیوید بالداچی، داگلاس پریستون و لینکولن چایلد فروش خوبی در ابتدای سال جدید داشتند.»

انتشارات لاگارد و میفلین نیز از فروش بالای خود در ابتدای سال جاری خبر دادند. مسئولان میفلین از رونق کتاب‌های خود و در راس آنها «سرگذشت ندیمه» نوشته مارگارت اتوود خبر دادند. انتشارات سیمون اند شاستر سود یک میلیون دلاری از فروش کتاب‌های خود اعلام کردند و گفتند این سود نسبت به سال 2017 حدود 15درصد رشد داشته است و امیدوار هستند تا پایان سال 10درصد نیز به این رقم افزوده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها