سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
​10 کتاب برتر تجاری سال 2017 میلادی به انتخاب فوربس

هر ساله و با نزدیک شدن به پایان سال میلادی مجلات و روزنامه‌های مختلف خارجی فهرستی از بهترین‌های سال را در زمینه آثار داستانی، غیرداستانی، و ادبیات کودک معرفی می‌کنند. مجله «فوربس» در اقدامی جالب و متفاوت ده کتاب برتر سال 2017 در حوزه تجاری را در یک گروه معرفی کرده است. در این مطلب نگاهی کوتاه به ده اثر برتر تجاری 2017 از نگاه مجله «فوربس» خواهیم داشت.

به گزارش خبر گزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مجله فوربس، کتاب‌هایی که به عنوان برترین کتاب‌های تجاری سال 2017 معرفی شده‌اند ایده‌هایی را در اختیار خوانندگان و کارآفرینان قرار می‌دهد تا بتوانند در کسب‌ وکارشان از آن پیروی کرده و برای آن‌ها مفید باشند. در زیر به طور مختصر به معرفی این ده کتاب برتر تجاری سال 2017 می‌پردازیم.

- «راه نورداستروم برای تجربه مشتری» نوشته رابرت اسپکتور و برایین رییو
این کتاب که نخستین‌بار در دهه 1990 میلادی منتشر شده بود، در سال 2017 با ویراستاری جدیدیش دوباره منتشر شد. چاپ جدید این کتاب نکات متفاوتی را دربرمی‌گیرد و خواننده را با شیوه‌های مدرن، خلاقانه و به‌روز نورداستروم برای جلب مشتری آشنا می‌کند. نورداستروم یک شرکت خرده فروشی نمادین است که شهرت خود را بیش از همه وام‌دار خدمات برجسته‌اش به مشتریان در طول دهه‌ها است.

- «مثل آمازون باش» نوشته جفری ایزنبرگ
این کتاب، کتابی کوتاه اما تاثیرگذار درباره موفقیت سایت آمازون است که نویسنده در آن سیاست‌ها و روند موفقیت‌آمیز آمازون را موشکافی می‌کند و مخاطب با خواندن این کتاب می‌تواند از روش‌های آن الهام بگیرد و در شغل و حرفه خود به کار ببرد.

- «سازمان پیش‌نگرانه» نوشته دانیل بروس
تاجران با خواندن این کتاب با دو نوع گرایش و روش مختلف در بازار آشنا می‌شوند؛ «چیزهایی که به طور حتم پیش می‌آید» و «چیزهایی که ممکن است پیش بیاید». به طوری که آن‌ها به راحتی می‌توانند آن دو را از هم تشخیص داده و آن‌هایی را که به نظر درست می‌رسند به کار برند. این همان تاکتیکی است که سازمان‌های پیش‌نگرانه انجام می‌دهند و به این ترتیب توانسته‌اند در مواقع بحران و آشوب موفق عمل کنند.

- «کارآفرینی شما» نوشته دوری کلارک
 
 خواندن این کتاب برای صاحبان شرکت‌ها و کارآفرین‌ها لازم و ضروری است. کلارک در این کتاب روش‌هایی را برای پیشبرد بهتر یک شرکت و کسب درآمد از تخصص از قبیل مربی‌گری، مشاوره، فن بیان مناسب و روند شکل دادن گروهی از طرفداران و ساخت تولیدات دیجیتال، معرفی می‌کند. در قسمت‌هایی از کتاب، بخشی به‌نام «این را امتحان کن» وجود دارد که به مخاطب یاری می‌رساند تا ایده‌های مفهومی را به واقعیت تبدیل کند.

- «مدیر بالقوه» نوشته مارک سانبورن
این کتاب یک سیستم اثبات شده را برای پر کردن شکاف بین این‌که تا چه اندازه توانا هستید و به چه توانایی می‌توانید دست یابید و توانایی‌های بالقوه شما کدام است نشان می‌دهد.

- «هک کردن نوآوری» نوشته جاش لینکر
 
کلمه هک کردن ممکن است بار معنایی منفی داشته باشد اما حقیقت این است که هک کردن همیشه بد نیست. تعریف نویسنده این کتاب از هک چنین است: «فرآیند حل کردن مسائل پیچیده از راه های غیرمتعارف». او به شما می آموزد  که چطور نوآوری را هک کنید، متفاوت بیاندیشید و فواید آن را به دست آورید.

- «برنده شدن در خدمات مشتری شبکه اجتماعی» نوشته دن گینگیس
 
امروزه شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند مشتری‌های شبکه اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر را نادیده بگیرند. نویسنده در این کتاب شرح می‌دهد که چطور برترین برندها از شبکه‌های اجتماعی برای جذب مشتری سود می‌جویند.

- «ذهن برتر» نوشته جان هال
 
بازاریابی محتوایی از موثرترین سیاست‌های تجاری است و جان هالی یکی از متخصصین این رشته است. او در این کتاب اسرار پشت پرده که شرکتش برای مشتریان انجام داده به اشتراک می‌گذارد و نشان می‌دهد که چطور می‌توان از این قدرت بهره برد و راه را برای رساندن پیام خود به جهان باز کرد.

- «راهنمای فرهنگ خدمات» نوشته جف تویستر
این کتاب راهنمایی گام‌به‌گام در تمرکز بر اهمیت این موضوع است که خدمات‌رسانی به مشتری جزئی از فرهنگ شرکت‌ها محسوب می‌شود. نویسنده به شما می آموزد که چطور فرهنگی ایجاد کنیم که که فکر و ذکر کارکنان رساندن خدمات خوب به مشتریان باشد.

- «قدرت لحظه‌ها» نوشته برادران هیث
این کتاب نکاتی را فراتر از تجارت می‌آموزد؛ عبور از بهترین لحظه‌هایی که در تمام زمینه‌های زندگی شما اتفاق می‌افتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها