چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
چگونگی عملیات دستگیری و مرگ «اسامه بن لادن» کتاب شد

عضو گروه مهاجم به مخفیگاه بن‌لادن در کتابی درباره مأموریت گروه‌شان برای دستگیری و مرگ این تروریست توضیح می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بیزینس اینسایدر- مردی که ادعا می‌کند عضو یکی از اعضای گروه مهاجم و دستگیری «اسامه بن لادن» در سال 2011 بوده است کتابی جدید به نگارش درآورد که نشان می‌دهد چرا تصاویر زیادی از جسد این رهبر تروریستی در دنیا پخش نشد.
 
این کتاب که «عامل» نام دارد توسط «روبرت اونیل» نگاشته شده است و توضیحاتی درباره 400 مأموریت رئیس سابق نیروی دریایی ارائه می‌دهد که در این میان مأموریت دستگیری «بن لادن» برجسته‌تر است.
 
بنا بر گفته «اونیل» او پشت سر همکارانش در حال جستجوی مخفیگاه سه طبقه «بن لادن» بودند. وی می‌گوید تلاش زیادی برای تسلیم کردن «خالد»، پسر این رهبر تروریستی انجام دادند اما او تفنگی در دست داشت و از جای خود خارج نمی‌شد. کمی بعد وقتی سر خود را برای دیدن آنان از مخفیگاه خود بیرون ‌آورد مورد هدف گلوله‌های نیروی آمریکایی قرار می‌گیرد و در جا کشته می‌شود.
 
یک سرباز دیگر به همراه «اونیل» به سمت طبقه سوم می‌روند. وقتی به زور وارد اتاق خواب «بن لادن» می‌شوند تک‌تیرانداز دو زن حاضر در آنجا را مورد هدف قرار می‌دهد زیرا نگران بود جلیقه‌های انتحاری به تن داشته باشند. در همین حال بود که خود «اونیل» به سمت رهبر القاعده شلیک کرد.
 
«اونیل» در مصاحبه‌ای با روزنامه صبح «نیویورک» گفته بود: «در کمتر از یک ثانیه از بالای شانه سمت راست یکی از زنان سر «بن لادن» را نشانه گرفتم و دو گلوله شلیک کردم. سر وی به دونیم تقسیم شد اما من برای اطمینان یک گلوله دیگر نیز شلیک کردم.»
 
البته افراد بر سر اینکه چه  کسی شلیک نهایی را انجام داده است اتفاق نظر ندارند اما منابع بسیاری «اونیل» را به عنوان کسی که به سر رهبر القاعده شلیک کرده است معرفی می‌کنند. «اونیل» نیز در کتاب خود می‌نویسد «مجبور بودیم تکه‌های سرش را کنار هم قرار دهیم تا بتوانیم عکسی بگیریم که در آن تصویرش مشخص باشد». اما بنا بر گفته سایت خبری «سوفراپ» این پایان ماجرای قطع عضو «بن لادن» نبود. در سال 2016 دو منبع مختلف به این خبرگزاری اطلاع دادند همه سربازان حاضر در آنجا به ترتیب گلوله‌ای به سمت او شلیک کردند و بدن او با صد گلوله مختلف سوراخ شده بود.
 
«جک مورفی»، خبرنگار این خبرگزاری که خود رنجر سابق نیروی ارتش بود این عمل سربازان را «افراطی» خواند و گفت: «احتمالاً پخش عکس وی رسوایی بزرگ بین‌المللی به وجود می‌آورد و ممکن بود تحقیقاتی شکل بگیرد که اعمال دیگر این نظامیان را بر ملا کند؛ اعمالی که بعضی‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند که سربسته بماند.»
 
پس از اینکه جسد «بن لادن» برای شناسایی به افغانستان برگردانده شد برای دفن در دریا به ناو هواپیمابر «کارل وینسون» سپرده شد. البته ماه می 2011 بود که یک افسر نظامی اعلام کرد برای وی دعای مذهبی خوانده شد و سپس جسد او را به داخل دریا انداختند.
 
بنا بر گفته «آسوشتید پرس» در سال 2012 وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نمی‌تواند تصاویر و ویدئوهای این اتفاق را در اختیار عموم قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها