شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
10 ترفندی که به نویسنده شدن شما کمک می‌کند

«ریچی اتوارو» در هافینگتن پست 10 ترفند را به ما آموزش می‌دهد تا بتوانیم نویسنده خوبی شویم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نویسنده کتاب «سس عالی همکاری: قوانین موفقیت برای نسل جوان» تجربیات خود را برای نوشتن و نویسنده شدن در اختیار ما قرار داده که اگر می‌خواهید نویسنده نسل نوین باشید، می‌توانید به پندهایی که می‌دهد توجه کنید.

این پندها که نتیجه تجربیات «ریچی اتوارو» است را باهم مرور می‌کنیم:

1-    کم بنویسید، نه بیشتر / ترس اولیه من این بود که آیا محتوای کافی خواهم داشت؟ بم من اعتماد کنید: اغلب نویسندگان از زیادی واژه‌ها در رنجند. کتاب‌ها کوچک و کوچک‌تر می‌شوند چراکه کانون توجه ما کوتاه شده است. الآن کم بنویسید و بعداً اگر مجبور شدید به آن شاخ و برگ دهید. مشکل این روش کمتر از زیادی نوشتن و بعد کوتاه کردن آن است.

2-    رقبای خود را مشخص کنید / نوشتن یک کتاب یعنی تمرکز و باید نوشته خود را با چند کتاب محدود که در ذهن دارید، مقایسه کنید و در ذهن خود جنبه رقابتی به آن بدهید. من قبل از نوشتن کتابم (سس عالی شرکت: قوانین موفقیت برای نسل جوان) می‌دانستم که رقیبی برای کتاب «چهار ساعت کار در هفته» نوشته «تیم فریس» خواهد بود.

3-    فصول کتاب خود را مورد آزمون قرار دهید / هر فصل از کتابم را که می‌نوشتم با توئیت کردن و درج در وبلاگ آن را مورد آزمایش قرار می‌دادم و نکات ضعف و قوت خود را می‌فهمیدم.

4-    ویرایشگر را در همان ابتدای راه به استخدام دربیاورید / من با «امیلی لووز» کارکردم و زمانی که دو فصل را تمام کرده بودم از وی درخواست کمک کردم. این برایم مهم بود تا متوجه شوم عیب کار کجاست و فصل به فصل باهم جلو رفتیم تا کارها سریعاً انجام شود.

5-    یک نویسنده همکار کنار دستتان باشد / وقتی می‌نویسید متوجه می‌شوید که زیاد نمی‌دانید و به همین خاطر نیازمند بیشتر خواندن متن هستید. استیون کینگ به ما گفته که برای نویسنده شدن باید زیاد بخوانیم. یک همکار نویسنده می‌تواند در امر خواندن و تحقیق روی موضوع کمک زیادی باشد. برای من «دار رامدهال» کمک فراوانی بود.

6-    خودتان را با زبانتان حلق‌آویز کنید! / از روز اولی که شروع به نوشتن کردم،تا روزی که کتاب منتشر شد 12 ماه طول کشید و این کمتر از زمان نرمالی است که نویسندگان صرف می‌کنند. یک روز شروع به تبلیغ کتاب کردم و مجبور شدم برای اینکه خجالت‌زده نشوم کتاب را نوشته و زودتر راهی بازار کنم. این امر باعث می‌شود تا همیشه پاسخگو باشید و دائماً بگویید : در حال نوشتن کتابم هستم.

7-    کتاب باشید /  یکی از راه‌هایی که می‌توانید صحت فروش آسان داشته باشید این است که خودتان کتاب باشید. وقتی مردم می‌خواهند رفرنس دهند می‌گویند او خودش کتاب است! یعنی خیلی خوب نوشته است  و این یعنی موفقیت قلم شما در جذب مخاطب و سال‌ها خواهید فروخت.

8-    طراحی جلد مهم است / من خیلی به این موضوع اهمیت نمی‌دادم تا اینکه با ناشران مواجه شدم. ناشران به شما خواهند گفت چه نوع طرح جلدی برای کدام ژانر مناسب بوده و فروش خواهد کرد.اما زیاد به حرفشان گوش ندادم. جلد قرمز از جلد آبی بیشتر فروش می‌کند. طرح جلد را ساده انتخاب کنید. به سایتهایی مانند 99designs.com مراجعه کرده تا طرح جلد مناسب پیدا کنید.

9-    فروشگاه گردی کنید و زیاد بگردید / آن‌قدر بگردید تا ناشر مناسب پیدا کنید تا ناشری که برای کار شماست بیابید. تمام حق نشر را نگه داشتم و در چاپ بعدی می‌توانم با ناشر دیگری قرارداد ببندم.

10-    خودتان را خیلی جدی نشان ندهید / کتاب «سس عالی همکاری: قوانین موفقیت برای نسل جوان» را در 12 ماه تمام کردم.4 هفته آخر را به غلط‌گیری و تغییرات ظاهری گذراندم. اگر زیاد گیر می‌دادم باید 8 هفته دیگر را سپری می‌کردم.

به نوشتن عشق می‌ورزم. اگر این مطلب را باارزش یافتید، لطفاً آن را به اشتراک بگذارید.

گفتنی است کتاب «سس عالی همکاری: قوانین موفقیت برای نسل جوان» 16 ژانویه به قیمت 22 دلار (چه گران) در 124 صفحه توسط انتشارات Dog Ear Publishing راهی بازار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها