دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
شانزدهمین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی فرخوان داد

فراخوان شانزدهمین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به‌میزبانی استان بوشهر و از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) ازسوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر منتشر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با همراهی و هماهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، شانزدهمین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی را در بخش‌های مختلفی برگزار می‌کند.

فاطمه کرم‌پور، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و تولید آثار فاخر، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی عنوان کرد.

وی در معرفی محور‌های موضوعی جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی یادآور شد: سبک و سیره زندگی، تعالیم و آموزه‌های رضوی، آثار هجرت، خاندان، اصحاب و یاران امام رضا (ع)، فرهنگ زیارت، امام رضا (ع) و خانواده و کودکان و نوجوانان محورهای موضوعی این جشنواره را تشکیل می‎دهد.

دبیر شانزدهمین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی ادامه داد: این جشنواره در سه رده سنی برگزار می‌شود که عبارتند از: الف: گروه سنی زیر 18 سال (داستان کوتاه و داستانک)، ب: گروه سنی بالای 18 سال (داستان بلند، داستان کوتاه) و ج: دانشجویی (داستان بلند و داستان کوتاه).

کرم‌پور در ادامه به مقررات شرکت در این جشنواره اشاره و بیان کرد: هر نویسنده با توجه به گروه سنی خود می‌تواند در هر بخش حداکثر ۳ اثر ارسال کند. داستان‌ها باید مطابق با اصول و موازین داستان‌نویسی باشد. مالکیت اثر می‌بایست متعلق به شرکت‌کننده باشد. نوآوری در انتخاب موضوع و خلق داستان در اولویت است. آثار ارسالی، در سایر جشنواره‌ها و دوره‌های قبلی این جشنواره نباید حائز رتبه شده باشند. آثار ارسالی باید به زبان فارسی باشد به‌جز در نقل قول‌های مستقیم و جملات داخل گیومه، از شکسته‌نویسی و محاوره‌نویسی پرهیز شود. رعایت اصول ویرایشی و فنی در نگارش آثار در امتیاز هی داوران موثر خواهد بود.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: آثار ارسالی باید در قالب فایل word با فونت B Nazanin و قلم 14 ارسال شود. حق چاپ آثار ارسال برای دبیرخانه جشنواره محفوظ خواهد بود که در صورت کیفیت مناسب و فراهم شدن شرایط، با درج اسامی نویسندگان، در قالب کتاب چاپ خواهد شد. ذکر مشخصات شناسنامه‌ای، نشانی کامل پستی و شماره تلفن در صفحه‌ای جداگانه در ابتدای اثر الزامی است. ثبت نام در جشنواره و ارسال آثار به‌منزله قبول مفاد فراخوان است.

کرم‌پور در خصوص گاه‌شمار این رویداد بیان کرد: آخرین مهلت ثبت نام در این جشنواره ۳۰ دی‌ماه ۹۹ است و داوری آثار بهمن‌ماه سال جاری انجام می‌شود و آیین پایانی این رویداد نیز اسفندماه ۹۹ با معرفی برگزیدگان برگزار خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه آثار با حضور ۳ داور در هر بخش داوری خواهد شد، تاکید کرد: آثار اقتباسی با ذکر منبع دارای امتیاز ویژه بوده که در داوری لحاظ خواهد شد (اقتباس از کتب تاریخی، حدیثی و...) چنانچه آثار از ارزشمندی لازم برخوردار نباشد هیئت داوران می‌توانند تعداد منتخب‌ها را تقلیل دهند.

به گفته کرمپور، اطلاع‌رسانی و فرایند ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی boushehr.shamstoos.ir  و portal.shamstoos.ir انجام می‌شود.

دبیر شانزدهمین جشنواره داستان‌نویسی رضوی در پایان افزود: در صورت اعلام ستاد ملی کرونا و مساعد شدن شرایط کشور برای برگزاری مراسم اختتامیه و تصمیم دبیرخانه برای برگزاری این مراسم به‌صورت حضوری، تمامی نفرات منتخب به‌عنوان میهمان از سوی بیرخانه جشنواره پذیرش خواهند شد. هزینه اسکان و پذیرایی در طول برگزاری جشنواره به عهده دبیرخانه جشنواره بوده و به برگزیدگان در مرحله پایانی متناسب با موقعیت محل سکونتشان کمک هزینه سفر ریلی یا زمینی پرداخت خواهد شد.

جوایز شانزدهمین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به تفکیک گروه‌های سنی این رویداد به این شرح است:

۱) گروه سنی زیر 18 سال:
الف: بخش داستان کوتاه
نفر اول: تندیس+ لوح تقدیر+ کمک هزینه سفرزیارتی معادل ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر دوم: لوح تقدیر+ کمک هزینه سفر زیارتی معادل ۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر سوم: لوح تقدیر+ کمک هزینه سفرزیارتی معادل ۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال

ب: بخش داستانک
نفر اول: تندیس + لوح تقدیر+ کمک هزینه سفرزیارتی معادل ۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر دوم: لوح تقدیر+ کمک هزینه سفرزیارتی معادل ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال

۲) گروه سنی بالای 18 سال:

الف: بخش داستان بلند:
نفر اول: تندیس جشنواره+ لوح تقدیر+ کمک هزینه حج عمره ممعادل ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر دوم: لوح تقدیر+ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات معادل ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر سوم: لوح تقدیر+ کمک هزینه سفر مشهد معادل ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

ب: بخش داستان کوتاه
نفر اول: تندیس+ لوح تقدیر+ کمک هزینه سفرزیارتی معادل ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر دوم: لوح تقدیر+ کمک هزینه سفر زیارتی معادل ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر سوم: لوح تقدیر+ کمک هزینه سفرزیارتی معادل ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ریال

۳) دانشجویی

الف: بخش داستان بلند
نفر اول: تندیس جشنواره+ لوح تقدیر+ کمک هزینه حج عمره معادل ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ریال
نفر دوم: لوح تقدیر+ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات معادل ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر سوم: لوح تقدیر+ کمک هزینه سفر مشهد معادل ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

ب: بخش داستان کوتاه

نفر اول: تندیس+ لوح تقدیر+ کمک هزینه سفرزیارتی معادل ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر دوم: لوح تقدیر+ کمک هزینه سفر زیارتی معادل ۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر سوم: لوح تقدیر+ کمک هزینه سفرزیارتی معادل ۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها